Märtsi keskpaigas sõidetakse autoralli MM-sarja kolmas etapp Mehhikos, mis sõideti viimati aastal 2020, kui sarjas kihutati veel eelmise põlvkonna WRC masinatega. Koroona pandeemia tõttu jäi mõneks aastaks see kruusaralli MM-sarjast kõrvale, kuid nüüd on see taas kalendris.
Mehhiko MM-ralli sõidetakse ümber Leoni linna. Võistluse teeb ainulaadseks see, et kiiruskatsed kulgevad kohati rohkem kui 2500 meetri kõrgusel merepinnast.
Kõrgus ja kõrvetav kuumus on selline kombinatsioon, mis paneb tehnika erilisele proovile ja uued, Rally1 klassi hübriidralliautod pole varem sarnastes tingimustes võistelnud.
Selleks hooajaks Hyundai WRC meeskonda siirdunud Esapekka Lappi on omal nahal kogenud, mis võib Mehhikos juhtuda. Nimelt põles kolm aastat tagasi maha tema toonane võistlusauto Ford Fiesta WRC.
Esapekka Lappi 2020 Mehhiko rallil:
“Mehhikos olen ma selle autoga esimest korda kruusal ja nüüd viiakse Rally1 autod esimest korda nii kõrgele. Kellelgi pole kogemust, mis seal toimub – kuidas mootorid ja hübriidid töötavad? Kas tuleb ülekuumenemist jms?”
“Seal on omad väljakutsed, kuid keegi ei tea mis juhtuma hakkab,” rääkis lappi väljaandele Rallit.fi.
WRC meeskonnad ei saa ka enne rallit oma autosid nendes tingimustes testida, kuna väljaspool Euroopat testimine on keelatud.
“Euroopas ei saa selliseid tingimusi simuleerida, sest puudub selline koht testimiseks nagu Mehhikos on,” lisas Lappi.
Sellest hooajast Hyundai meeskonnaga liitunud Lappi on oma i20 N Rally1 autoga saanud seni sõita vaid lumel ja asfaldil. Alates Mehhikost toimuvad peamiselt aga kruusarallid, välja arvatud aprillis toimuv Horvaatia asfaldiralli.
“Meie auto on olnud konkurentsivõimeline ka kruusal. Loodetavasti saame ühepäevase testiga auto sobivaks,” nentis Lappi Mehhiko ralli eel.
Mehhiko MM-ralli sõidetakse 16.-19. märtsil.
Avalda arvamust post