Dakari ralli üks peafavoriite, kahel korral ka WRC2 meistriks kroonitud Nasser Al-Attiyah usub, et Audi suudab 2024. aasta Dakari rallil konkurentsi pakkuda vaid kolm esimest päeva enne kui nad “koju lähevad”.
Septembris esitles Audi oma uuenduskuuri läbinud elektriautot – Audi RS Q e-tron E2. Sellele järgnes FIA komitee teade, et taastuvenergiaallikaid kasutavatele T1.U klassi prototüüpautodele – mille hulka kuulub ka Audi RS Q e-tron E2 – antakse lisavõimsust 15 kW ehk umbes 21 hj.
Kui väljaanne Motorsport.com küsis, et kas see teeb Audist võistluse peasoosiku, vastas Dakari ralli viiekordne võitja Al-Attiyah: “Audi? Annan neile ainult kolm päeva ja nad lähevad koju. Nägite seda Marokos ja Aragónis pärast sadat kilomeetrit.“
Mäletatavasti tekitas 2023. aastal paljudes sõitjates pahameelt korraldajate otsus lubada Audil rohkem jõudu kasutada. Nüüd vastas Al-Attiyah selle peale: “See pole minu otsus. Peame sellega leppima, sest FIA-l on teistsugune nägemus. Esimesed kolm päeva näeme kui kiire Audi on.”
Eelmisel aastal Toyotaga võistelnud Al-Attiyahi istumise all on seekord Prodrive Hunter, mis ei olnud eelmisel aastal kuigi töökindel. Samas ei näe Dakari mitmekordne võitja selles probleemi ning usub, et tema juhtimine ja oskused suudavad selliseid probleeme vältida. “Kui vaadata Toyota võistlustulemusi, siis igal autol on olnud probleeme, välja arvatud minu omal, sest Dakaril on omad nipid. Kõik autod on ühesugused,” jätkas Katari sportlane.
“Täna, kui sõidate iga päev maksimumiga, tuleb teil probleeme. Peate kõigele mõtlema. See ei puuduta ainult Toyota või Hunteri töökindlust. Kui vaatate Toyota ajalugu, siis meil on olnud korraga üle viieteistkümne auto ja kõik, välja arvatud minu oma, on ebaõnnestunud. See on minu saladus, mida ma ei saa seda avaldada, ma pean seda hoidma, kuna on väga oluline hoida oma autot heas seisus ja kiiruses, muidu lõhute selle.”
Tuletame meelde, et 2025. aasta Dakari rallil jätkab Al-Attiyah karjääri Daciaga, mille töötab välja samuti Prodrive meeskond. “Põhjus, miks ma autot juba sellel aastal vahetasin, on see, et mul on järgmiseks aastaks leping Daciaga. Mul on leping kolmeks hooajaks, nii et me saame paremat tagasisidet ja ma õpin tundma sealseid inimesi. See on põhjus, miks ma vahetasin meeskonda.”
Avalda arvamust post