Hyundai Motorsport meeskonna pealik Cyril Abiteboul on teravalt kritiseerinud FIA otsust loobuda praegustest Rally1 autodest 2024. aasta lõpus, nimetades uusi autosid nõmedateks ja toetades oma meeskonna pühendumust praeguse i20N edasiarendamisele.
FIA teatas selle aasta lõpus rakenduvatest olulistest muudatustest reeglites. Konkreetselt tahetakse lõpetada praegustel Rally1 autodel hübriidseadme kasutamine ja vähendada tagumise aerodünaamika ulatust ning õhupiirajat, mis tähendab, et 2025. aasta autod oleksid väiksema survejõu tõttu vähem stabiilsed ja juhitavad.
Kuigi Toyota on ainus WRC meeskond, mis on juba teinud uue Yarise asfaldikatsetused, ei ole Hyundai ja M-Sport Ford veel järgmise aasta autode testimist kavandanud. Tegelikult on Alzenaus baseeruv meeskond piirdunud ainult simulaatori testiga uue i20N arendamisel ja on saanud konkurentidelt loa kasutada hooaja jooksul lisa jokkereid, et muuta oma praegune i20N 2025. aastaks konkurentsivõimelisemaks ja usaldusväärsemaks, millest saad lähemalt lugeda siit: Hyundai sai konkurentidelt loa 50% oma autost ümber ehitada
“Leidsime, et see [2025. aasta auto] on väga keeruline, kuna sellel on tohutu survejõu kaotus, mistõttu see muudab massiliselt auto tasakaalu,” ütles Abiteboul Motorsport.com-ile.
“Muudetakse auto kaalujaotust ning mehaanilist tasakaalu ja aero-balanssi.”
“Sellega sõitmine saab väga nõme olma ja see on suur mure, sest päeva lõpuks on meil kohustus tagada, et meil oleks optimeeritud auto.”
“On natuke naeruväärne uskuda, et saate autos nii radikaalse muudatuse teha ja mitte anda tootjatele aja või homologeerimisjokkeri kasutamise võimalust kogu paketti uuesti optimeerida.”
„Seetõttu jääb autost järgi ebaoptimaalne toode.”
“Saate kuulda kuidas juhid on selle autoga väga rahulolematud ja ma ei tahaks rääkida turvalisusest, kuid seda võib olla väga raske kontrollida.”
“Ma tean, et kõik ütlevad “lihtsalt sõitke aeglasemalt”, aga kui auto põhiomadused on valed, siis ma arvan, et see ei vasta meistrivõistluste tasemele.”
“Seetõttu oleme otsustanud seda autot mitte arendada, vaid keskenduda autole, mis meil praegu on.”
Lõplik otsus tehakse teatavaks 11. juunil toimuval Maailma Motorspordi Nõukogul.
Avalda arvamust post