Autoralli MM-hooaeg jätkub Vahemere suuruselt teisel saarel Sardiinias. Aastase pausi järel on võistluskeskuseks saare kireosas asuv Olbia linn. Hooaja kuuendale etapile on registreerunud 67 võistluspaari, neist kolm Eestist.
Teist MM-rallit järjest on stardis 12 Rally1 autot. Neljapäeval sõidetava testikatse järel ootab võistlejaid reedest pühapäevani ees 16 kiiruskatset ja 320,08 katsekilomeetrit.
Sardiinia MM-ralli ajalugu soosib Hyundai meeskonda
Autotootjatest on tänavust hooaega paremini alustanud Toyota, kellel on ette näidata viis võitu viiest, kuid nüüd on ees ootamas Sardiinia ralli, kus üheksast viimasest võistlusest seitsmel on võidutsenud Hyundai võistluspaarid ja seda kolmel viimasel aastal järjest.
Lõuna-Korea autotootja on sel korral Sardiinias starti saatmas kolm Hyundai i20 N Rally1 autodel sõitvat võistluspaari.
Ott Tänak / Martin Järveoja on tagasi teedel, kus nad 2017. aastal võtsid karjääri esimese MM-ralli võidu. MM-arvestuse neljanda koha mehed lähevad sel korral püüdma neljandat Sardiinia ralli võitu ja esimest Olbias, sest senised kolm on tulnud siis, kui võistluskeskus on asunud Algheros.
„Sardiinia on järjekordne ülimalt karm võistlus. Alguses võib see tunduda sile ja liivane, kuid tavaliselt muutuvad teed kiiresti keeruliseks. Ootamatult võib leiduda kive, mis maapinnast väljaulatuvad ja mis mõjutavad nii auto seisukorda kui ka rehvide eluiga. Sel aastal on meil palju uusi katseid ja me teame, et need on sageli üsna kehva pidamisega, mis muudab nendel kitsastel teedel sõitmise väga keeruliseks. Teame, et meie autol pole kerge erinevatele pindadele head seadistust leida, kuid varem oleme Sardiinias hästi hakkama saanud. Loodetavasti oleme oma kodutöö teinud ja oleme algusest peale õiges tempos,“ sõnas Tänak ralli eel Hyundai pressiteate vahendusel.
Teises Hyundais istuvad MM-arvestuse viiendad mehed Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe. Sarnaselt Tänakuga on ka Neuville varasemalt Sardiinia teedel võitnud kolmel korral ja just valitsev maailmameister oli see, kes tõi nendel teedel 2016. aastal Hyundaile esimese võidu.
Hyundai meeskonna jokkeriks võib tänavusel Sardiinia rallil saada võistluspaar Adrien Fourmaux / Alexandre Coria ja seda hoolimata faktist, et Fourmaux pole oma senise kuue stardi jooksul pooltel finišissegi jõudnud. Prantslaste avapäeva stardipositsiooniks on seitsmes.
Toyota võistluspaarid puhastavad avapäeval teistele teed
Toyota saadab kolmandat ralli järjest sel hooajal starti viis GR Yaris Rally1 autot.
Sardiinia teedelt on Jaapani autotootjal ette näidata vaid üks võit, kui aastal 2021 olid parimad Sebastien Ogier / Julien Ingrassia.
Sardiinia MM-ralli neljakordne võitja Ogier ja tema kaardilugeja Vincent Landais olid võidukursil ka möödunud aastal, kuid viimase katse rehvipurunemine tähendas ralli kokkuvõttes 0,2 sekundilist allajäämist Tänakule / Järveojale.
Prantslaseid ootab ees hooaja neljas ralli ja senisest kolmest stardist on nad kaks võitnud.
„Meie võit Portugalis on hea motivatsioon meeskonnaga sellel tihedal ralliperioodil kõvasti tööd jätkata, sest teame, et saame veel paremaks muutuda. Sardiinia on alati olnud keeruline väljakutse, mille omandamiseks kulus mul aastaid. Sel aastal võib see meie meeskonna jaoks veelgi raskem olla, sest meil on meistrivõistluste kolm parimat sõitjat ja meie suurim ülesanne on reedel konkurentidele teed pühkida. Mul on 2021. aasta võidust head mälestused ja me teame hästi, et see on ralli, kus võib juhtuda kõike,“ sõnas Ogier ralli eel Toyota Gazoo Racing pressiteate vahendusel.
Kui Ogier / Landais stardivad võistluse avapäevale kolmandalt positsioonilt, siis MM-liidritena lähevad rajale Elfyn Evans / Scott Martin ja teisena neist 30 punkti kaugusel olevad Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen. Brittide senine parim Sardiinia ralli tulemus pärineb hooajast 2021, kui nad lõpetasid teisena ja soomlaste seni ainus poodiumikoht nendelt kruusateedelt hooajast 2023.
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston pole hoolimata heast kiirusest kahel viimasel aastal Sardiinias õnnestunud ja nende ühine parim resultaat on olnud kuues. Kuuendana lõpetas möödunud aastal Sardiinias Sami Pajari, kes oli parim WRC2 arvestuses. Sel aastal on noort soomlast ja tema kaardilugejat Marko Salmineni ees ootamas esimene Sardiinia ralli Rally1 autoga.
M-Sport meeskonna juht ootab võistlejatelt paremat esitust
M-Sport on tootjate arvestuses hoidmas kolmandat kohta ja hooaja senine parim tulemus on olnud Keenia ralli viies koht. Meeskonna juht Rich Millener sõnas võistluse eel, et ootab sel korral meeskonna võistlejatelt vähem juttu selle ümber, et kuidas auto võiks paremini olla seadistatud ja rohkem keskendumist oma soorituse maksimeerimisele.
Teist rallit järjest on stardis neli Ford Puma Rally1 autoga sõitvat võistluspaari ja kõige kõrgemat kohta hoiavad punktitabelis Gregoire Munster / Louis Louka, kes lõpetasid möödunud aastal Sardiinias viiendana. Lisaks neile on veel sinise ovaali autodega starti tulemas – Josh McErlean / Eoin Treacy, Mārtiņš Sesks / Renars Francis ja Jourdain Serderidis / Frederic Miclotte.
„Pärast üsna sündmuste rohket Portugali rallit arvan, et meid ootab ees probleemivaba võistlus, et taastada järjepidevus. See on Sardiinia eesmärk, sest nagu ka Portugalis on see meie esimene kord seal nelikveolise autoga osaleda. Palju on jälle õppida ja miski ei saa olema lihtne. Vaatame, mida see endaga kaasa toob,“ sõnas lõunanaaber Sesks võistluse eel tiimi pressiteate vahendusel.
Romet Jürgenson ja Robert Virves tagasi teedel, mis on nendele varasemast tuttavad
WRC2 klassis on Sardiinias starti minemas 33 võistluspaari ja teistele on teed avamas MM-liidrid Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2). Ainsate eestlastena sel hooajal WRC2 klassi punkte kogunud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) on Portugali ralli järel tagasi endale veidi tuttavamatel teedel, kus möödunud aastal Rally3 autoga võisteldi.
„Ma arvan, et Sardiiniasse minnes tunnen end juba Portugaliga võrreldes enesekindlamalt. Varem oleme seal Rally3 auto ja FIA Rally Star meeskonnaga teste teinud ning eelmisel aastal osalesime rallil, kahjuks küll mitte täismahus, kuid saime ikkagi kogemusi, mis kindlasti aitavad. Autoga tundsime pühapäeval Portugalis, et sellega on hästi, seega ootan endalt Sardiinias kindlasti paremat sooritust,“ sõnas Jürgenson ralli eel M-Spordi pressiteate vahendusel.
Teist rallit järjest on WRC2 klassi punktide ees heitlemas Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2). Kui Jürgensonil on Sardiinia teedelt ette näidata varasem kogemus Rally3 autoga, siis Virvesel kahel korral Rally2 autoga. Möödunud aastal sõitis Virves koos Aleks Leskiga Sardiinias välja WRC2 klassi kuuenda resultaadi.
Eestlased Sardiinia rallil
Eestlastel on Sardiinia rallilt ette näidata palju ilusaid tulemusi. Otsa tegid 2005. aastal lahti Urmo Aava / Kuldar Sikk, kes lõpetasid JWRC arvestuses teisel kohal. Kui 2006.aastal lisasid mehed oma kontole veel ühe JWRC poodiumikoha, siis 2007.aastal võeti juba klassivõit. Taas seisid Eesti rallisõitjad Sardiinia ralli poodiumi kõrgemail astmel aastal 2011, kui SWRC, tänases mõttes WRC2 klassi parimad olid Ott Tänak / Kuldar Sikk. Samal aastal võtsid Sardiinia teedelt klassivõidu WRC Academy sõitjad Egon Kaur / Erik Lepikson.
Aasta hiljem teenisid Tänak / Sikk just Sardiinia teedel oma karjääri esimese WRC arvestuse poodiumikoha, kui lõpetasid kolmandal kohal. 2016.aastal olid WRC2 klassi kolmandad Karl Kruuda / Martin Järveoja ja aasta hiljem võttis Järveoja koos Tänakuga juba ralli üldvõidu. Tänaseks on Tänak / Järveoja nendel teedel võitnud kolm korda – 2017, 2022 ja 2024.
2019. aastal täitus Tänakul nendel teedel 100 MM-etapp, nüüd on saarlast ees ootamas MM-võistlus number 168!
Sardiinia MM-ralli avakatsele antakse start reede hommikul kell 10:01.
Vaata lisaks ka autosport.ee