- · Eesti Autogalal selgusid võitjad seitsmes kategoorias
- · Erinevatesse žüriidesse kuulus kokku 50 inimest
- · Eriauhind Kuldne Velg läks MOMU-le ja Arno Sillatile
Eesti Autogala 2025 konkursi parimad on selgunud, Eesti Auto 2025 on Renault 5!
Renault 5 võitis Eesti Auto 2025 tiitli selge ülekaaluga teiste finalistide ees. Renault sai žüriilt kokku 147 punkti, samas kui järgnevate finalistide punktisaak kujunes suhteliselt võrdseks. Teiseks jäi Kia EV3 (114 punkti), kolmandaks Škoda Elroq (104 punkti) ning esikolmikule järgnesid Toyota Land Cruiser (100) ja Dacia Bigster (95).
Lisaks põhikategooriale selgusid tänavuse Eesti Autogala raames võitjad veel kuues kategoorias. Eesti Roheautoks 2025 valiti Audi A6 e-tron (91 punkti), millele järgnesid nappide vahedega Renault 5 (89) ja Škoda Elroq (83). Roheautodest neljandaks tuli Kia EV3 (70 punkti) ja viiendaks BYD Seal (67).
Eesti Sportauto 2025 on ülekaaluka eduga järgmiste ees Porsche 911 GT3 (96 punkti). Punktisumma tähendab, et Porsche panid oma paremusjärjestuses esikohale kõik sportautode kategooria žüriiliikmed. Poodiumikoha saavutasid veel Chevrolet Corvette Stingray (76) ja Mercedes-Benz AMG GT (68). Selgelt tahapoole jäid Mini Cooper (40) ja MG Cyberster (40).
Eesti Projektiauto 2025 valimisele esitati tänavu 26 autot, samas kui mullu oli neid 43. Rebimine nelja finalisti vahel oli tihe. Võitjaks tuli 1991. aasta Volkswagen Caravelle Syncro (79 punkti). Järgnesid 1969. aasta Ford Mustang Fastback „Targa“ (76), 1983. aasta Opel Kadett (69) ning 2000. aasta Porsche 911 „Safari“ (64).
Alles teist korda anti Eesti Autogalal välja Autodisaini auhind, mille võitis samuti Renault 5 (102 punkti). Tänavune üldvõitja näitas ka disaini kategoorias rivaalidele selgelt tagatulesid. Autodisain 2025 kategoorias tuli teiseks Toyota Land Cruiser (80), järgnesid Kia EV3 (78), Aston Martin Vantage (70) ja CUPRA Tavascan (70). Valik tehti aasta jooksul turule tulnud mudelite seast nagu põhikategooriaski.
Lisaks erinevatele žüriidele nägi kandidaatide sõelumisel vaeva ka publik ehk valiti ka Rahva Lemmik 2025. Kokku hääletas veebis ligi 2000 inimest, kellest enam kui veerand andsid hääle Škoda Elroqile, mis pälviski tiitli Rock FM Rahva Lemmik 2025 (27,1% häältest). Järgnesid Toyota Land Cruiser (21,9%), CUPRA Tavascan (12,8%), BYD Seal (9,4%) ja viiendana Volvo EX90 (8,7%). Ülejäänud sõidukid said rahvalt väiksema toetuse.
Auhind Kuldne Velg aasta autondusteo eest anti tänavu välja mullusest teisiti. Kuna üks tänavune sündmus raputas Eesti automaastikku sedavõrd tugevalt, otsustasid korraldajad anda auhinna Kuldne Velg 2025 MOMU-le ja Arno Sillatile.
Võitjad kõikides kategooriates peale Rahva lemmiku ja Kuldse Velje selgusid asjatundjatest ja autosõpradest koosnevate žüriide töös. Žüriid olid 8-14-liikmelised ja ühtekokku kuulus viide žüriisse 50 inimest.
Kategooriat Eesti Auto 2025 esitles Shell. Eesti Auto 2025 žüriisse kuulusid (tähestikuliselt): Paula Johanna Adamson (sisulooja), Raiko Ausmees (Masinawärk), Liis Elts (Graham Hill), Kaspar Evardson (Veego), Marko Habicht (Arvutimaailm), Taavi Immato (muusik), Indrek Jakobson (Accelerista), Jürgen Maasing (Autojaam), Allan Muuk (Stop), Viljar Pärnpuu (Shell), Kairi Rondo (Motomelu), Hannes Soomer (võidusõitja), Camilla Themas (Rally Estonia) ja Tarmo Tähepõld (Autogeenius).
Kategooriat Eesti Roheauto 2025 esitles Alexela. Züriisse kuulusid: James Herne (800EV), Jaan Juurikas (EV Universe), Vladimir Niinimäki (Accelerista), Glen Pilvre (ajakirjanik), Risto Pirnpuu (Masinawärk), Martin Rinne (elektriautoentusiast), Siim-Tanel Sammelselg (Veego), Kristjan Suurorg (Alexela), Uku Tampere (Autogeenius) ja Marjen Võsujalg (sisulooja).
Kategooriat Eesti Sportauto 2025 esitles Kauritel Motors. Kategooria žüriisse kuulusid: Cärolain Kariste (võidusõitja), Germo Kiipus (Kauritel Motors), Karl Kirs (Masinawärk), Tõnu Korrol (autoajakirjanik), Sulev Ladva (Autogeenius), Margus Pipar (Autoleht), Veli Rajasaar (Accelerista) ja Karl Salumäe (Äripäev).
Kategooriat Eesti Projektiauto 2025 esitles Veego. Kategooria žüriisse kuulusid: Urmo Aava (Rally Estonia), Kaili Aavik (autoentusiast), Andres Lell (autokollektsionäär), Jakko Maltis (muusikust autoentusiast), Jüri Muttika (ERR), Jarmo Nuutre (Stiff Skunk), Anti Soo (100 autot) ja Cristo Veber (Cars&Coffee).
Kategooriat Autodisain 2025 esitles AQVA Kart. Kategooria žüriisse kuulusid: Kert Aavik (Veego), Margus Kiiver (EOK sporditurundaja), Björn Koop (autodisainer), Leslie Laasner (multidisainer), Rainer Olbri (loovjuht), Holger Ollema (Stalla), Ylle Rajasaar (Accelerista), Erko Rundu (disainer), Tõnis Savi (arhitekt) ja Brit Maria Tael (Masinawärk).
Kategooriat Kuldne Velg esitles T1. Auhind anti välja korraldajapoolse eriotsusega.
Sündmusest tegi otseülekande Karel Piiroja Youtube’i kanal, millel oli gala kestel 10 000 vaatajat. Seeläbi jõudis Eesti Autogala suurema ja senisega võrreldes uue publikuni.
Otseülekandest monteeritakse lähiajal kokku ka järelvaadatav saade.
Konkurss Eesti Autogala toimus neljandat korda. Eesti Autogala 2025 suurtoetajad olid Shell Eesti ja Alexela. Sündmuse partnerid olid Rock FM, Stalla, Fortal ja Kauritel Motors.

















