Alates sellest hooajast võetakse autoralli MM-sarja WRC klassis kasutusele palju räägitud uus punktisüsteem
Eelmisel kuul vastu võetud uue punktisüsteemi mõte on teha pühapäevased võistluspäevad põnevamaks.
Samas on paljud seda ka kritiseerinud väites, et see muudab võidu tähtsuse väiksemaks, või liiga keeruliseks.
Nüüd aga kinnitasid FIA allikad, et nad on valmis muutma vastuolulist MM-ralli punktisüsteemi juhul kui see peaks osutuma liiga keeruliseks.
FIA allikas avalikustas nüüd, et uus WRC punktisüsteemi ettepanek tuli WRC komisjonilt endalt.
FIA mõistis muutuse vajadust ning andis osapooltele võimaluse seda ellu viia. „Nähes, mida osapooled välja pakkusid, otsustasime me minna nende teed. Kuid oleme valvel. Kui tunneme, et see on liiga segadusseajav või sporti sobimatu, oleme valmis muudatusi tegema,” ütles allikas.
See tähendab aga, et uue punktisüsteemi mõte tekkis tiimide endi seast. Hyundai Motorspordi president Cyril Abiteboul eitas, et see oli tema idee. „Ma ei ole piisavalt tark, et seda välja mõelda,” sõnas ta DirtFishile. „Küll aga oleme survestanud muutuste tegemist, eriti pühapäevase päeva osas. Minu arvates on pühapäev suur võimalus spordialale, kuna konkureerime sel päeval teiste spordialadega. Soovitasin vaadata näiteks Vormel 1 sarja poole, kus on põhisõidud ja sprindisõidud.”
Abiteboul tõi välja, et uus süsteem on keeruline ja vajab hoolikat läbivaatamist. Ta lisas, et pooldab katsetamise põhimõtet, kuid üksikasju tuleb täpselt vaadata. „Hooaja keskel reeglite muutmine pole hea. Me ei taha, et suurimad kaotajad oleksid fännid,” sõnas ta.
Toyota sõitja Elfyn Evans ei ole uuest süsteemist vaimustuses. „Olin šokeeritud, kui esimest korda süsteemist kuulsin. See vähendab võidu väärtust. Nüüd võib laupäeva õhtul neljandaks jäänud sõitja pühapäeval parema rehvivalikuga rohkem punkte saada kui ralli võitja,” selgitas ta. Evansi arvates on muudatus liiga radikaalne ja ei lahenda probleemi õiges kohas.
Kuidas siis uuel hooajal punkte jagatakse:
Uue süsteemi kohaselt jagatakse laupäeva lõpus jooksvalt punkte järjestuses 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1, kuid ainult siis, kui meeskond jõuab ka pühapäeval ralli lõpuni. Kui meeskond ei jõua pühapäeval finišisse, antakse laupäevased punktid paremuselt järgmisele ekipaažile.
Pühapäeval aga jagatakse lisaks punkte päeva seitsmele parimale järjestuses 7-6-5-4-3-2-1. Selle kasutuselevõtu peamiseks eesmärgiks on vältida võistlejate viimase päeva lihtsalt kulgemist ja rehvide säästmist punktikatse nimel. Viimasel punktikatsel jagatavad punktid jäid samaks nagu varasemalt on olnud, ehk siis viis kiiremat sõitjat saavad boonuspunkte, maksimaalselt viis.
Seega on võistluselt sarnaselt varasemale koguda maksimaalselt 30 punkti, kuid nüüd võib tulla ette olukord, kus ralli võitja ei ole viimasel päeval kõige kiirem ja seetõttu võib teenida vähem punkte kui teise koha saavutanud sõitja.
Avalda arvamust post