• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
detsember 11, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

FIA pani WRC-sarja tuleviku paika: autotootjatel tekib kohustus oma tipptehnikat ka teistele jagada

Indrek Indrek
10.12.2025 16:38
WRC
Foto: FIA

Foto: FIA

199
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) kinnitas kolmapäeval Usbekistanis toimunud istungil kauaoodatud detailid 2027. aasta WRC-autode kohta. Otsus tähistab senise tehasemeeskondade keskse sarja lõppu – kuninglik sari avatakse sisuliselt ka eratiimidele ning autod ei tohi enam jääda vaid valitud seltskonna privileegiks.

Kui seni on autoralli MM-sarja tippklassis tooni andnud suured autotootjad (nagu Toyota ja Hyundai), siis 2027. aastast muutub mängureeglistik kardinaalselt. FIA kaotab terminite rägastikust senise range vahe autotootjate ja ehitajate vahel, asendades need ühtse mõistega “konstruktor”.

See on märgilise tähendusega muudatus: konstruktoriks võib edaspidi saada iga ettevõte, kes suudab auto disainida, valmis ehitada ja homologeerida. Enam ei eeldata, et tegemist peab olema globaalse autogigandiga, mis avab ukse ka spetsialiseerunud võidusõidutehnikat tootvatele ettevõtetele.

Prototüüpide ajastu lõpp: autod peavad jõudma klientideni

Kõige drastilisem muudatus puudutab aga autode kättesaadavust. Kui praegused Rally1 hübriidid on ulmeliselt kallid ja sisuliselt kättesaamatud, siis uued reeglid kohustavad tootjaid tegelema reaalse äriga.

FIA sõnum on konkreetne: WRC27-klassi autost peab saama müügiartikkel. Et saada luba sarjas osalemiseks, peab konstruktor täitma karmid tootmismahud:

  • Tootmiskohustus: Kahe aasta jooksul alates homologeerimisest tuleb valmis ehitada vähemalt kümme autot.
  • Müügikohustus: Konstruktor peab olema võimeline tarnima klientidele (eratiimidele ja sõitjatele) vähemalt kümme võistlusvalmis autot aastas.

See nõue peaks teoreetiliselt täitma stardinimekirjad tippklassi autodega, sarnaselt sellele, kuidas praegu toimib ülipopulaarne Rally2 klass.

Tehnika muutub lihtsamaks ja odavamaks

Et nõutud tootmismahte oleks üldse võimalik täita, tõmmatakse tehnilist latti allapoole. 2027. aasta autod (koodnimetusega WRC27) säilitavad küll turvalise toruraami, kuid auto “sisikond” tuleb riiulilt.

Mootor, vedrustus, jõuülekanne ja pidurid võetakse üle praegusest Rally2 kategooriast. See tähendab, et autod muutuvad aeglasemaks, kuid on vastupidavamad, odavamad ülal pidada ja mis peamine – neid on võimalik toota suuremates kogustes.

Lisaks kinnitati, et uue auto tüübikinnitus kehtib kümme aastat, mis annab investeeringutele pikaajalise garantii.

Osalemisnõuded karmistuvad

FIA eesmärk on kasvatada konkurentsi MM-sarja tippklassis, mistõttu on autotootjatele seatud konkreetsed osalemisnõuded. Uue auto võistlusluba ehk homologeering kinnitatakse alles siis, kui tootja on end ametlikult MM-sarja registreerinud.

See tähendab, et niisama autot valmis ehitada ja “riiulile seisma” jätta ei saa.

„Osalemisnõuete kohaselt peab homologeeritud autoga esimesel aastal startima vähemalt 50 protsendil MM-etappidest, kusjuures välja tuleb panna vähemalt kaks masinat ralli kohta. Alates teisest aastast laieneb kohustus juba täismahus kõigile kalendris olevatele etappidele,“ selgitatakse uusi reegleid.

Märksõnad: WRC27
Share80Tweet50Send
Telli teavitus
Logi sisse
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare

Soovitame sulle ka neid

Foto: FIA
WRC

FIA pani WRC-sarja tuleviku paika: autotootjatel tekib kohustus oma tipptehnikat ka teistele jagada

10.12.2025 16:38
Kalle Rovanperä. Fotod: TGR WRT / McKlein
Ringrada

Rovanperä vormelidebüüt jäi pooleli: arstid keelasid tal sel nädalal edasi sõita

10.12.2025 14:11
Adrien Fourmaux. Devoluy rallil 2025 Foto Helena El Mokni / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Fourmaux usub, et suudab Monte Carlo ralli võita

10.12.2025 13:43
Kalle Rovanperä. Foto: TGR WRT/McKlein
Ringrada

Karm algus: Esimesel vormelitestil selgelt kõige aeglasem olnud Rovanperä pidi päeva pooleli jätma

10.12.2025 11:45
Ott Tänak ja Hayden Paddon 2018 aastal Austraalia MM-rallil, Foto: Fabien Dufour / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänaku lahkumine avas ootamatu ukse: üks „ehku peale” saadetud e-kiri tõi Hayden Paddoni suurde mängu tagasi

9.12.2025 13:43
Tommi Mäkinen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
WRC

Ott Tänakule MM-tiitli toonud masina garaažist välja ajanud Tommi Mäkinen naaseb Yaris WRC-ga rallirajale

9.12.2025 10:11

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Foto: FIA

FIA pani WRC-sarja tuleviku paika: autotootjatel tekib kohustus oma tipptehnikat ka teistele jagada

Indrek
10.12.2025 16:38
0

Kalle Rovanperä. Fotod: TGR WRT / McKlein

Rovanperä vormelidebüüt jäi pooleli: arstid keelasid tal sel nädalal edasi sõita

Indrek
10.12.2025 14:11
0

Adrien Fourmaux. Devoluy rallil 2025 Foto Helena El Mokni / Hyundai Motorsport GmbH

Fourmaux usub, et suudab Monte Carlo ralli võita

Indrek
10.12.2025 13:43
1

Kalle Rovanperä. Foto: TGR WRT/McKlein

Karm algus: Esimesel vormelitestil selgelt kõige aeglasem olnud Rovanperä pidi päeva pooleli jätma

Indrek
10.12.2025 11:45
1

Ott Tänak ja Hayden Paddon 2018 aastal Austraalia MM-rallil, Foto: Fabien Dufour / Hyundai Motorsport GmbH

Tänaku lahkumine avas ootamatu ukse: üks „ehku peale” saadetud e-kiri tõi Hayden Paddoni suurde mängu tagasi

Indrek
9.12.2025 13:43
0

VIDEO: Colin McRae legendaarsed ralliautod
Ajaloonurk

VIDEO: Colin McRae legendaarsed ralliautod

12.10.2022 11:31

Tänane Top

Kalle Rovanperä. Foto: TGR WRT/McKlein

Karm algus: Esimesel vormelitestil selgelt kõige aeglasem olnud Rovanperä pidi päeva pooleli jätma

10.12.2025 11:45
Foto: FIA

FIA pani WRC-sarja tuleviku paika: autotootjatel tekib kohustus oma tipptehnikat ka teistele jagada

10.12.2025 16:38
Kalle Rovanperä. Fotod: TGR WRT / McKlein

Rovanperä vormelidebüüt jäi pooleli: arstid keelasid tal sel nädalal edasi sõita

10.12.2025 14:11
Tommi Mäkinen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Ott Tänakule MM-tiitli toonud masina garaažist välja ajanud Tommi Mäkinen naaseb Yaris WRC-ga rallirajale

9.12.2025 10:11
Paul Aron. Foto: Alpine

Paul Aron näitas Abu Dhabi F1 testil teist aega

10.12.2025 12:08
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka Rallil 2023, Foto: M-Sport

Itaalia meedia: Fordi ajastu WRC-sarjas võib lõppeda, M-Sport kaalub koostööd Hiina autotootjaga

8.12.2025 20:41

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee

wpDiscuz