Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) presidendiks pürgiv Tim Mayer on küll endine vormel 1 sarja kohtunik, kuid tema üks prioriteete on hoopis rallisport. Ta peab oluliseks tugevdada ralliosakonna rolli organisatsioonis ning kaaluda tulevikus ka naasmist seeriatootmispõhiste autode juurde.
Mayer, kes kuulutas oma kampaania “FIA Forward” välja tänavu juulis, tutvustab oma meeskonda ametlikult 24. oktoobril, kui astub vastu praegusele presidendile Mohammed Ben Sulayemile.
Rääkides DirtFishile rallimaailma ees seisvatest väljakutsetest, rõhutas Mayer, et spordialal on tugev tulevik – eriti kuna mitmed liikmesklubid üle maailma eelistavad rallit Vormel 1-le.
„Olen viimastel kuudel külastanud erinevaid riike ja rääkinud FIA liikmesklubidega. Näiteks Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas on ralli sisuliselt spordiala number üks. Seal ei ehitata F1 radu – nende fookus on rallil,” selgitas Mayer.
Tema sõnul tuleb FIA-s senisest enam panustada ralliosakonna arendamisse. „Tegemist on praegu väga väikese üksusega, kuid see peaks olema palju suurem osa meie tegevusest. Just nendes regioonides – Aafrikas, Aasias ja Ladina-Ameerikas – peitub suur potentsiaal. Ralli kaudu saame tugevdada oma kohalike autospordiliitude võrgustikku ja kaasata neid aktiivsemalt.”
Mayer rõhutas, et FIA peamine ülesanne on oma liikmeid toetada. „See tähendab ka ralli toetamist – strateegilise pilguga järgmise 10-20 aasta peale. Tuleb mõelda, kuidas arendada jõuallikaid, millised võiksid olla tulevikuautode tehnilised lahendused ja kuidas kogu ala kestlikult kasvatada.”
Lisaks lubas Mayer parandada koostööd autoralli MM-sarja (WRC) promootoriga, et tugevdada sarja nähtavust ja atraktiivsust.
„Oluline on töötada koos promootoriga, mitte tema vastu,” lausus Mayer. „WRC edukus sõltub sellest, kuidas sport, meelelahutus ja äri omavahel tasakaalu leiavad. Me ei tohi unustada fänne – see on nende jaoks. Meie ülesanne FIA-na on toetada nii promootoreid kui ka kohalikke korraldajaid.”
Ta lisas, et kuigi ta ise ei ole tehniline ralliekspert, peab ta oluliseks kaasata õiged inimesed ja alustada sisulisi arutelusid vajalike tehniliste muudatuste üle.