Kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä on sel hooajal maadelnud probleemidega, mis tema sõnul on seotud WRC-sarja uute rehvidega. Rehvitootja Hankook, kelle rehvid on alates tänavusest kohustuslikud kõigile meeskondadele, tunnistab, et kõikide sõitjate ootusi rahuldada pole lihtsalt võimalik.
„Kui leiad õige seadistuse ja sul on sobiv sõidustiil, oled tipus. Kui jääd natuke kõrvale, siis kannatad – see on osa meie igapäevasest tööst,“ ütles Hankooki spordidirektor Manfred Sandbichler portaalile Dirtfish.
Tänavuse hooaja algusest kasutavad kõik WRC-sarja meeskonnad Hankooki rehve – tootja, kes asendas varasema tarnija Pirelli. Uued rehvid on saanud aga nii mõnegi sõitja kriitika osaliseks. Eriti häälekalt on oma rahulolematust väljendanud Rovanperä ja belglane Thierry Neuville.
Kuigi Rovanperä võitis asfaldil sõidetud Kanaari saarte etapi, pole kruusateedel leidnud ta soovitud tunnetust ega enesekindlust. MM-sarja punktitabelis asub soomlane hetkel neljandal ja Neuville viiendal kohal.
Sandbichleri sõnul on kõik see ootuspärane: „Tegu on sarja ühtse ametliku rehvitüübiga – see ei rahulda kunagi kõiki. Mõni leiab kohe auto jaoks ideaalse seadistuse, teine mitte. Mõni kohaneb kiirelt, teistel võtab see rohkem aega ja on ka neid, kes ei saa meie tootest üldse aru.“
Ohutus enne kiirust
Üks põhjus, miks Hankooki rehvid on varasematest erinevad, peitub tootja prioriteetides. „Tippsooritus on alati üks meie eesmärke, aga veelgi tähtsam on meie jaoks ohutus,“ rõhutas Sandbichler. „Kui toodad rehvi, mida kõik peavad kasutama, siis ei saa sa seda teha ainult kiiruse nimel. Pead arvestama ka vastupidavust ja turvalisust – ja see tähendab kompromisse.“
Just vastupidavuse eest on Hankook ka kiita saanud. Rallihooaeg on alanud kolme ülimalt karmi etapiga – Monte Carlo, Rootsi ja Safari ralli Keenias –, mis on pannud nii rehvid kui autod tõsiselt proovile.
„Esimesed kaheksa etappi on olnud tõsine katsumus. On olnud tõuse ja mõõnu, nagu rehvide elus ikka. Aga üldpilt on positiivne – me õpime, kogume andmeid ja tagasisidet,“ märkis Sandbichler.
Parandamisruumi on, aga suund on õige
Rehvitootja kinnitusel ei olda seni saavutatud tulemustega rahulolematud, kuid arenguruumi nähakse selgelt. „Kreeka oli üks raskemaid rallisid, mida olen kunagi näinud. Ka Keenias küsiti: kui sul on sellised kivid tee peal, siis mida üldse teha saab?“ tõi Sandbichler näiteid.
Ta kinnitas, et Hankook töötab pidevalt oma toodete arendamise nimel ning ka Rovanperä ja Neuville’i mured võivad peagi leeveneda. “Me teame, et on kohti, kus saame paremini. Me ei ole rahulolematuses, aga arenguruumi on – ja me tahame edasi areneda.”