Alates sellest hooajast on autoralli MM-sarja WRC klassis kasutusel uus punktisüsteem, mille eesmärk on teha rallide viimased päevad põnevamaks ning punkte antakse nii laupäeval kui ka pühapäeval.
Hyundai tiimijuht Cyril Abiteboul on olnud üks väheseid, kes on kiitnud WRC-s tehtud muudatusi ja uue punktisüsteemi kasutuselevõttu. Endine Renault vormel 1 boss tunnistas aga, et punktide struktuur on keerulisem, kui ta algselt eeldas.
“Ma arvan, et peaksime olema rahul, et midagi on muutunud,” ütles Abiteboul Motorsport.com-ile.
“Me ei saa kurta ja paugutada FIA ust erinevaate ettepanekutega spordi dünaamika parandamiseks ja kui toimub muutus, siis hakata selles ainult negatiivset nägema.”
“Oleme teiste tiimide ja FIA-ga ajurünnakuid teinud ning tegime ettepaneku jagada nädalavahetus kaheks osaks. Kindlasti on korraldajad, FIA ja WRC komisjon läbi käinud teatud olukorrad ning see on pisut keerulisem kui algselt kavandatud. Kuid seni, kuni see saavutab mõju, mis muudab pühapäeva põnevamaks kui see seni on olnud, olen ma väga rahul.”
“Vaatame, kuidas WRC kogukond saab seda võimalust ära kasutada, et rääkida uus lugu, mis loodetavasti võib uut tüüpi fännide püüdmisel positiivselt mõjuda. Meil on vaja juhuslikku fänni, nagu vormel 1 on suutnud neid püüda, katsetades uusi asju.”
Abiteboul jagab küll osade sõitjate muret võimaliku eelise pärast, mida osalise tööajaga sõitjad saavad endale lubada, kuid sama olukord oli ka varasemalt. Ta on mures ka selle pärast, et praeguse rehvipiirangu juures võib tekkida ikkagi olukord, kus meeskondadel saavad enne pühapäeva rehvid otsa, mis tähendab, et sõitjad peavad siiski olema sunnitud rahulikumalt võtma ja neid säästma.
“On mõned asjad, mida tuleb lisaks uurida ja arvesse võtta. Näiteks tuleb silmas pidada teede nõudlikkust ja ka rehvide jaotamist,“ lisas Abiteboul lõpetuseks.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Kuidas siis uuel hooajal punkte jagatakse:
Uue süsteemi kohaselt jagatakse laupäeva lõpus jooksvalt punkte järjestuses 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1, kuid ainult siis, kui meeskond jõuab ka pühapäeval ralli lõpuni. Kui meeskond ei jõua pühapäeval finišisse, antakse laupäevased punktid paremuselt järgmisele ekipaažile.
Pühapäeval aga jagatakse lisaks punkte päeva seitsmele parimale järjestuses 7-6-5-4-3-2-1. Selle kasutuselevõtu peamiseks eesmärgiks on vältida võistlejate viimase päeva lihtsalt kulgemist ja rehvide säästmist punktikatse nimel. Viimasel punktikatsel jagatavad punktid jäid samaks nagu varasemalt on olnud, ehk siis viis kiiremat sõitjat saavad boonuspunkte, maksimaalselt viis.
Seega on võistluselt sarnaselt varasemale koguda maksimaalselt 30 punkti, kuid nüüd võib tulla ette olukord, kus ralli võitja ei ole viimasel päeval kõige kiirem ja seetõttu võib teenida vähem punkte kui teise koha saavutanud sõitja.
Avalda arvamust post