Hyundai rallimeeskonna juht Cyril Abitebouli hiljutine avaldus, et meeskonna peamine eesmärk on sel hooajal võita sõitjate MM-tiitel, mitte meeskondlik, on tekitanud paljudele suuri küsimusi.
See on autospordis, eriti rallis, kus tootjad on tavaliselt keskmes, kuna nemad finantseerivad kogu tegevust ja investeerivad sellesse suuri summasid, väga ebatavaline.
Abiteboul selgitas oma seisukohti põhjalikumalt Belgia meediale RTBF antud intervjuus.
“Meie sõitjad peavad suutma garanteerida, et oleme võiduheitluses regulaarsemalt kui eelmisel aastal. Võit on ikka peamine,” ütles Abiteboul.
“Mõned Toyota piloodid sõidavad ainult osalise hooaja ja saavad tänu sellele head stardipositsioonid. Lisaks on muidugi need mehed ka väga head sõitjad väga hea autoga,” lisas Abiteboul, viidates Kalle RovanperälejaSebastien Ogier’le.
“Meie eesmärk on seega sõitjate meistritiitel,” rõhutas Abiteboul.
Kui Kalle Rovanperä täishooaega ei sõida, on Hyundail sõitjate MM-lahingus vaid üks põhi vastane. Või tegelikult kaks: “Aritmeetilisest vaatenurgast on meie vastane number üks Elfyn Evansja vastane number kaks on…meie ise. 2023. aastal kaotasime ise palju punkte. Täiuslik jõudlus, töökindlus kõikjal ja keskendumine numbrile üks. Strateegilisel tasandil on see võitlus Elfyni vastu ja sellele peame keskenduma,” ütles Abiteboul.
Aga miks on Hyundai seadnud oma peamiseks eesmärgiks sõitjate, mitte tootjate meistritiitli?
“Dünaamikale mõeldes asetame sõitjate meistritiitli tootjate omast kõrgemale. See on osaliselt seotud ka auto arenduse piirangutega.”
Abitebouli sõnul on nad kasutanud jokkereid, et kõrvaldada auto nõrkused, näiteks töökindlus.
“Meil on olnud palju asju, mida oleksime tahtnud teha, kuid me pole saanud neid praeguste reeglite raames teha. See võtab veel palju aega, nii et selles mõttes on minu arvates mõttekam asetada etkel sõitjate meistritiitel tootjate omast kõrgemale,” rääkis Abiteboul.
Autoralli MM-hooaja teise etapi avakatse saab alguse täna õhtul kell kell 20.05. Võistlusega aitab kursis ollaRalli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Kokku sõidetakse Rootsi rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega veidi üle 300 kilomeetri.
Allikas: Rallit.fi
Avalda arvamust post