Väidetavalt on Lõuna-Korea autotootja Hyundai suurendanud oma huvi siseneda Vormel 1 võistlussarja, kaaludes võimalust osta üks olemasolevatest tiimidest.
Hyundai on alates 2014. aastast, mil debüteeris i20N mudeliga, olnud aktiivne FIA maailmameistrivõistlustel autorallis ja võitnud seal 2019. ja 2020. aastal tootjate karika. Endise Renault F1 tiimijuhi Cyril Abitebouli juhtimisel on sihikule võetud ka tänavune tiitel.
Kui Hyundai F1-sarjaga liitumise kõlakaid on ka varem liikunud, siis nüüd kirjutab Motorsportweek, et vastavalt F1 ajakirjaniku, Joe Sawardi raportile, otsib Hyundai võimalusi laieneda Vormel 1-te, sooviga osta mõni olemasolev tiim. Kuigi praegu ei ole ühtegi F1 meeskonda avalikult müügis, soosib Hyundai avaldus siiski ettevõtte soodsat vastuvõttu F1 juhtkonna silmis, erinevalt Andretti meeskonna seni ebaedukatest katsetest alustada F1-s nullist.
Üheks takistuseks Hyundai jaoks võib saada vajadus kasutada konkureeriva tootja jõuallikat. Siiski on F1-sarjas üsna tavaline ka nn. tootjate ühis projektid, nagu näiteks Honda ja Aston Martini koostöö, seega ei oleks Hyundai partnerlus olemasoleva mootoritootjaga välistatud.
FOMi vaatepunktist on autotootjate huvi liituda F1-ga eelistatum kui alternatiiv, näiteks Andretti puhul, mille F1 liitumiskatseid on edasi lükatud. Lisaks on 2026. aasta mootorireeglid, mis keskenduvad rohkem hübriidtehnoloogiale, meelitanud sarja Audi ja Fordi, ning ka Honda täies jõus naasma.
Kui F1 on edukalt laienenud USA-sse ilma autotootja abita, siis Lõuna-Korea suurenenud huvi korraldada üks F1-sarja etapp Incheoni linnas võib Hyundai soov osutuda õigeaegseks. Viimati, kui Lõuna-Korea oli F1 kalendris aastatel 2010-2013, kaalus Hyundai samuti sarjaga liitumist, kuni ettevõtet tabas korruptsiooniskandaal.
Kui Incheoni Grand Prix pakkumine osutub edukaks, võib see avada ukse veel ühele autotootjale F1 võistlussarjas.
Avalda arvamust post