Hyundai rallimeeskonna jaoks möödus 2025. aasta MM-hooaeg suurte väljakutsete tähe all. Kui Toyota kindlustas järjekordse tootjate tiitli, siis Hyundai saagiks jäi sel aastal vaid kaks etapivõitu. Meeskonna pealik Cyril Abiteboul vaatas aastale tagasi ning nentis, et praegune olukord on paljuski nende endi varasemate valikute tulemus.
Hooaja jooksul suutsid Hyundai sõitjad kõrgeimale pjedestaalile astuda vaid kahel korral: Ott Tänak võitis Kreeka rallil ning Thierry Neuville lõpetas hooaja esikohaga Saudi Araabias. Abiteboul ei soovinud tulemusi kommenteerides vabandusi otsida, vaid jäi meeskonna sooritust hinnates realistlikuks.
Strateegiline muutus nõudis lõivu
Tiimipealiku sõnul oli tegu raske aastaga, kuid see ei tulnud talle üllatusena. Ta selgitas, et Hyundai tegi juba 2023. aasta alguses põhimõttelise otsuse ehitada 2025. aastaks täiesti uue kontseptsiooniga auto, mis erines oluliselt eelkäijast.
“Me teadsime, et tiitlite kaitsmine saab olema keeruline, eriti kuna Toyota reageeris väga jõuliselt, tulles välja viie auto ja väga kindla paketiga,” rääkis Abiteboul.
“Otsus uue auto kasuks tõi meile küll pikaajalist väärtust, kuid tähendas samas, et pidime sel hooajal läbima väga järsu õppimiskõvera. Selles mõttes võib öelda, et kaevasime selle augu endale ise, kuid see oli teadlik valik.”
Kiirust oli rohkem kui tulemusi
Hoolimata sellest, et statistiliselt jäädi konkurendile alla, leidis Abiteboul meeskonna töös mitmeid positiivseid külgi. Ta rõhutas, et mõlemad etapivõidud olid igati teenitud ning neil rallidel suutis tiim tempot täielikult kontrollida.
“Auto kiirus oli sageli tegelikult väga hea, isegi kui lõpptulemused seda alati ei peegeldanud. Meeskond säilitas terve aasta jooksul tugeva suhtumise ja me ei andnud kordagi alla,” märkis ta.
Ühe hooaja suurima õnnestumisena tõi tiimipealik välja prantslase Adrien Fourmaux‘ liitumise meeskonnaga. M-Sport Fordist tulnud sõitja täitis talle pandud ootused ja enamgi veel.
“Adrien oli meie jaoks väga suur pluss. Noore sõitja kaasamine on alati küsimärk, kuid ta näitas üles küpsust ja professionaalsust. Tema tagasiside on aidanud meil autot paremini mõista, mis on 2026. aastat silmas pidades väga oluline,” kiitis Abiteboul kokkuvõtteks.















