Alates järgmisest hooajast toimub autoralli MM-sarja reeglites küll mitmeid muudatusi, kuid lõppenud hooajal Hyundai meeskonna ridades kihutanud Teemu Sunineni sõnul on nendega juba väga hiljaks jäädud. WRC-sarja probleemid võtab hästi kokku tõsiasi, et täisverelisi tehasetiime on ainult kaks. Sarjas osalemine on liiga kulukas ja tänu sellele ei ole see autotootjate jaoks see ka väga ahvatlev.
Mullu Hyundai eest neli MM-rallit sõitnud Teemu Suninenon sarja tuleviku pärast mures. Aga kas oleme juba hiljaks jäänud?
“Minu arvates oleme juba mitu aastat hiljaks jäänud,” rääkis Suninen Rallit.fi-le.
“Kuni autod maksavad poolteist miljonit, pole tehasel motivatsiooni siia tulla. Isegi maailma suurimad autotootjad tahavad, et neil oleks väiksem eelarve. Autod tuleks muuta odavamaks ja teha seeläbi kättesaadavamaks rohkematele inimestele, mitte ainult kahele suurimale tootjale,” jätkas Suninen.
Mida saaks siis olukorraga veel ette võtta? Kuidas teha võistlusformaat selliseks, et see teeniks parimal viisil MM-sarja, selle sõitjaid ja loomulikult fänne ja sponsoreid?
“Kõige olulisem muudatus oleks tuua spordiala rohkemate inimesteni. Näiteks kui toome võistlusele sponsoreid ja inimesi, kes kogu selle asja võimalikuks teevad, siis ega meil sõitjatel nende jaoks palju vaba aega ei jää. Kui sõidad tulemuse nimel, pead kogu aeg keskenduma sõidule ja olema kogu aeg teel ning keskenduma videotele,” kritiseeris Suninen.
Sunineni välja toodud probleem oli hästi näha ka aasta lõpus toimunud Kesk-Euroopa MM-rallil. Esmalt tehti Tšehhi pealinnas Prahas kiirelt paar sõitu ja siis tormati tagasi Saksamaale, kus asus hooldusala.
“Peaksime sõitjad fännidele lähemale tooma ja seda on võimalik saavutada ainult oma kohustusi vähemalt mõnevõrra vähendades. Maailm on muutunud, andmeid on palju rohkem ning töömaht on koos nendega kasvanud. Suurenenud on ka meedia huvi, kuid kahjuks on võistluspäeva ajagraafik üsna täis,” kahetses Suninen.
Avalda arvamust post