Eelmisel nädalal tehti teatavaks, et majanduslikel põhjustel ei toimu 7. ja 8. juunile plaanitud Võru rallit, mis oleks pidanud olema Eesti meistrivõistluste neljas ja Läti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp.
Ralli direktor Jakko Viilo tunnistas, et ralli ärajäämine on tingitud hetkel valitsevast ja üha süvenevast keerulisest majandusseisust, mis tekitas ootamatuid puudujääke ürituse eelarves.
Lisaks teatas Eesti Autospordi Liit (EAL), et otsib nüüd alternatiive, kuidas ärajäänud võistlus asendada. Üheks võimaluseks pakuti 9. ja 10. augustil toimuv Cesise ralli Lätis.
“Cēsise” ralli korraldaja Māris Millers tunnistas portaalile Go4speed, et neil oleks väga hea meel kui saaksid võõrustada ka Eesti rallisõitjaid.
„Kuigi see oli meie jaoks ootamatu üllatus, oleksime väga õnnelikud, kui Eesti autoralli meistrivõistlused Cēsisesse külla tuleks, sest seda oleme esimesest aastast saati püüdnud saavutada. See oleks hea panus nii osalejate koguarvule, konkurentsile kui ka linna majandusele. Seal oleks palju eeliseid, kuid loomulikult oleks ka väljakutseid. Kui saame sellise pakkumise 100 päeva enne rallit, toob see planeerimisse teatud korrektiivid, sest peame üle vaatama kiiruskatsed, mida plaanime sõita,” rääkis Māris Millers.
“Kui eelmisel aastal sõideti Cēsise ralli raames Läänemere autoralli meistrivõistluste etapp, siis nüüd võiks siin pidada mitteametlikud Balti autoralli meistrivõistlused, sest lisaks Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste etapile kuulub võistlus ka Leedu rallisprindi karikavõistluste arvestusse. Planeeritud osalejate arvu juures peame arvestama kiiruskatsetega, mida oleks turvaline teha ilma Cēsise ralli võlu kaotamata.”
Māris Millers lisas, et kui see läheb algselt plaanitud Cēsise rallina, võiks startida ca 80-90 ekipaaži, aga koos Eestiga võiks osalejate arv olla 110-120 ekipaaži ringis.
“See on hetk, mida tuleks ära kasutada ja kes teab, võib-olla tugevdab see meie sidemeid Eestiga tulevikus ja juba sügisel teaksime, et oleme nende kalendris kirjas.”
Küsimusele, milliseid tegevusi nüüd võib oodata, lisas Māris, et “Oleme praegu äraootaval positsioonil, sest Eesti Autospordi Liit on välja kuulutanud osalejate küsitluse ja oodatakse sportlaste arvamust, kas nad soovivad minna Cēsisesse või mitte. Küll aga võtaksin Eesti autoralli meistrivõistlustel osalejaid avasüli vastu. Usun, et need Eesti sportlased, kes on juba meie juures sõitnud, tahaksid meie teedele naasta, aga need kes veel mõtlevad, soovitan kohale tulla ja proovida.”
Pärast mullust Cēsise rallit tunnistas ka Eesti autoralli meistrivõistluste üks kiiremaid sõitjaid Timu Korge, et “See oli väga hea ralli ja kiiruskatsed olid väga lõbusad. Olen täiesti veendunud, et see on parim ralli Lätis. Usun, et Cēsise ralli võiks olla nagu Soome ralli Lätis – väga kiired teed, käänulised, üles-alla. Aga just sellised teed on sõitjatele väga meeldivad, sest nad saavad sellist sõitu kogu hingest nautida, mida ei saa aga kaardilugejate kohta öelda, sest neile pole see kerge töö.”
Maris lisas, et ööbimiskoha leidmine võib olla omaette katsumus, mistõttu eeldab ta, et Cēsise ümbruses 50-60 kilomeetri raadiuses broneeritakse enamus ära, seega on praegu viimane aeg endale majutus broneerida.
Vestluse lõpus avaldas Millers, et olenemata sellest, kas Cēsises toimub Eesti meistrivõistluste etapp või mitte, on võimalik, et Gazi autosid võib siiski näha tänavuse Cēsise ralli stardis. „Hetkel pean paralleelselt läbirääkimisi Eesti esindajaga, kes juhib Gaz ralliautode liikumist Eestis. On väga tõenäoline, et olenemata sellest, kas Cēsise rallil toimub Eesti meistrivõistluste etapp või mitte, võime pärast väga pikka pausi Cēsises taas startimas näha ajaloolisi Gazi ralliautosid.”
Avalda arvamust post