Aasta viimasel päeval saab alguse legendaarne 45. Dakari ralli. Selle aasta üks suurimaid küsimusi on kindlasti, kas Audil õnnestub lõpuks edestada Toyotat ja võita see kõrbemaraton?
Mõlemad meeskonnad on välja pannud kolm autot. Lisaks Jaapani tehasemeeskonnale on kõige uuema Toyotaga võistlemas ka mitmed erasõitjad, nende hulgas ka leedukas Benediktas Vanagas, kelle kõrvalistmel Dakari debütant Kuldar Sikk.
Vastamisi ei seisa mitte lihtsalt kaks autotootjat, vaid kaks täiesti erinevat sõiduki kontseptsiooni – sisepõlemismootor VS elektrimootor.
Toyota asub võistlustulle Hiluxiga T1+-ga, mis vähemalt väliselt meenutab nende seeriamudelit, olles tehniliselt muidugi originaalist kilomeetrite kaugusel. Jaapanlased toovad endaga kaasa palju kogemusi erinevatelt kestvusrallidel, olles võitnud selle katsumise juba kahel korral – viimati 2022. aastal Nasser Al-Attiyahiga roolis. Teine pluss meeskonnale on kõigi pilootide suur kogemus Dakari rallil.
https://www.youtube.com/watch?v=wATDzRG9nNQ
Võrreldes Toyota suurte kogemustega võib Audit nimetada alles õpipoisiks, kellel on suured sihid. Möödunud aastal debüteerinud Audi maadles toona paljude tehniliste probleemidega. Saavutati küll mõned etapivõidud, kuid parim Audi lõpetas alles üheksandal kohal. 2023. aastaks ei ole parandatud mitte ainult masina töökindlust, vaid kõrvaldatud on ka eelmise aasta suurim probleem – ülekaal.
Audi RS Q e-tron E2-e viib edasi kaks Vormel E autost pärinevat elektrimootorit kummalgi teljel, tootes kokku umbes 391 hj. Kuna kõrberallide võistluspäevad on pikad ja ilmselgelt pole elektriauto laadimispunkte liivadüünide vahel leida, on autos ka üks 2-liitrine TFSI mootor, mis pärineb kunagisest Audi DTM võidusõiduautost. Sisepõlemismootor töötab generaatorina, laadides 52 kWh mahutavusega akukomplekti.
Audidega asuvad võistlustulle Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger ja Carlos Sainz/Lucas Cruz
Discussion about this post