Thierry Neuville’i sõnul pakkus hiljutine koduralli Belgias väärtuslikke õppetunde ja edusamme 2025. aasta Hyundai i20 Rally1 arenduses, aidates meeskonnal paremini mõista auto potentsiaali ja kiirusvõimekust enne eelseisvat Kesk-Euroopa rallit.
Valitsev autoralli maailmameister osales möödunud nädalavahetusel East Belgian rallil, et koguda olulisi kilomeetreid enne 16.-19. oktoobril toimuvat Kesk-Euroopa asfaldirallit. Hyundai on oma uuendatud 2025. aasta autoga näidanud mitmel etapil küll kiirust, kuid stabiilsuse ja optimaalse seadistuse leidmisega on seni olnud raskusi – eriti avaldus see hooaja esimesel asfaldirallil Kanaari saartel aprillis.
Septembris tunnistas Neuville, et on mures, kuna Tšiili rallil ei õnnestunud vaatamata korduvatele katsetele leida sobivat seadistust. Pärast võistlust viidi läbi põhjalik uurimine, mis keskendus diferentsiaalile – üks peamisi valupunkte. Kuid Belgia ralli andis sellele tööle märkimisväärset täiendust.
Neuville jaoks oli tegemist mitmes mõttes erilise sündmusega, kuna kiiruskatsed kulgesid tema kodupiirkonna St. Vithi ümbruses. “Mulle tõesti meeldis ja ausalt öeldes oli see väga tore nädalavahetus nii autos kui ka väljaspool seda,” sõnas Neuville wrc sarja kodulehele. “Saime ka kõvasti tööd teha ja mul on hea meel selle üle, mida tiim suutis ära teha. See oli igati kasulik kogemus.”
Kuigi Neuville on viiest MM-tiitli pärast heitlevast sõitjast ainus, kes sel hooajal veel võitu saanud pole, jääb ta meeskonna arengutööd kiites rahulikuks. “Tööd oleme alati teinud, see pole kunagi olnud probleem. Küsimus on pigem selles, miks mõned asjad pole töötanud ootuspäraselt. Sellised sõidud nagu see annavadki võimaluse seda paremini mõista ja rohkem kilomeetreid koguda.”
Neuville tõi välja ka Hyundai testivõimaluste piiratuse võrreldes Toyotaga, kes saab oma viie autoga rohkem testipäevi. “Iga testipäev loeb. Tunne autos oli hea ja saime tehtud sõitudest mitmeid huvitavaid järeldusi. Kiiruse osas saab lõplikult selgeks alles Kesk-Euroopas, kui läheme Toyotade vastu reaalselt rajale. Kuid need paar päeva olid kindlasti väga positiivsed.”
Enne Kesk-Euroopa rallit on plaanis veel üks testipäev, et tehtud tööd veel täiendada. Siiski jääb Neuville eeloleva etapi suhtes tagasihoidlikuks. “Vaatame, mis Kesk-Euroopas saama hakkab. Hetkel pole midagi, mis takistaks head tulemust, nii et püüame jääda positiivseks,” lisas ta. “Me ei tea, kuidas me Toyotadega võrreldes oleme – see selgub alles pärast esimesi katseid. Ilm mängib kindlasti oma rolli ja meie stardipositsioon viiendana ei ole vihmase ilmaga just kõige soodsam.”
Autoralli MM-sarja järgmine etapp Kesk-Euroopas sõidetakse 16-19 oktoobril.