FIA teatas, et autoralli maailmameistrivõistluste kütusevarustuses muudatusi ei tule – kogu 2025. hooaja vältel jääb jätkusuutlikku kütust tarnima TotalEnergies. Otsus järgneb tehnilistele probleemidele, mis tabasid mitmeid Rally1 autosid juunikuisel Kreeka rallil.
Acropolis Rally’l, mis toimus tänavu 26.–29. juunil, seiskusid ootamatult kolm Rally1 autot – nende seas kaks M-Sport Ford Puma’t ja üks Toyota GR Yaris. Probleemide keskmes olid kütusepaagid, mis ei töötanud ootuspäraselt uue tarnija kütusega ekstreemsetes tingimustes.
FIA viis läbi uurimise ning jõudis järeldusele, et kütuse enda kvaliteet ei olnud süüdlane.
Peamiseks põhjuseks nimetati sobivusprobleeme – Rally1 autode paagid ei olnud piisavalt kohandatud TotalEnergiesi kütusele, mis võeti kasutusele aprillis pärast senise pakkuja P1 Fuels ootamatut pankrotti.
“2025. aasta hooaja jooksul tarnijat ei muudeta,” kinnitas FIA väljaandele Dirtfish. “Iga tootja vastutab selle eest, et tema kütusesüsteem vastaks FIA homologatsiooninõuetele ning töötaks tõrgeteta sarjas kasutatava kütusega.”
Samas lubab FIA meeskondadel vajaduse korral teha muudatusi paakide konstruktsioonis või muudes süsteemi osades, ilma et see mõjutaks homologatsioonilimiite. Selline paindlikkus kehtib alates järgmisest etapist Eestis.
TotalEnergies on hetkel WRC-sarja ainus ametlik kütusetarnija, varustades kõiki tiime 100% kestliku kütusega. Hoolimata hooaja keskel toimunud muudatustest ja kohanemisraskustest jääb ettevõte selles rollis püsima vähemalt käesoleva hooaja lõpuni.