Hetke plaanide kohaselt on alates järgmisest aastast WRC-sarja ees ootamas suured muudatused, mille põhi eesmärk on vähendada kulusid.
Eesmärk on ju üllas, kuid nii kiiresti nii suurte muudatuste tegemine on leidnud palju vastukaja.
Kui me alles täna kirjutasime, et M-Spordi boss, Richard Millener on nii suurte muudatuste vastu, siis nüüd avaldas ka Kalle Rovanperä, et praegustest autodest nii kiirelt loobumine on halb lahendus.
Loe lisaks ka: M-Spordi bossi arvates on WRC-sarja plaanitavad muudatused liiga radikaalsed ja kiired – WRC ei ole katki!
“Kindlasti naudiksin ma vähem sõitmist kui praegu,” rääkis Rovanperä Rallit.fi-le.
“Reformides on ka väga häid ideid, aga minu meelest pole sellel autoga seotud muudatustel üldse mõtet,” lisas soomlane.
Vastavalt FIA pakutud reformidele vähendatakse praeguste tippklassi autode võimsust ja väheneb ka aerodünaamika. Eesmärk oleks, et põhiklass ja WRC2 klass oleksid üksteisele lähemal ning uuenduspaketi abil oleks võimalik Rally2 autoga sõita Rally1 autode vastu.
“Nüüd on see kaks aastat lihtsalt suur vaev ja kahe klassi liitmiseks kulutatakse palju raha, kuigi ma arvan, et nad ei saa kunagi olla täiesti samal tasemel või võrdsed.”
Rovanperä lisas, et mõistab muutuste vajalikkust, kuid ei nõustu kuidas seda tehakse.
“Jah, ma saan aru, et nad tahavad põhikategooriasse rohkem autosid, aga see on ka kõik. Need on vaid numbrid. Autosid on rohkem, aga see on ka kõik.”
Rovanperä teeks kõike teisiti.
“Minu arvates oleksid nad pidanud keskenduma uute reeglite koostamisele aastaks 2027. Usun, et siis oleksime saanud rohkem meeskondi kaasata. Keegi ei tule siia, kui ta ei tea reegleid pool aastat enne (hooaja algust). Kes siis siia tuleks? Mitte keegi,” oli Rovanperä kiitiline.
Rovanperä sooviks rohkem stabiilsust. Lisaks oleks lihtsam meelitada autoralli MM-sarja uusi tootjaid. Nüüd ajab segane ja ebakindel olukord uued tulijad kohe minema.
“Siiani on küsimus olnud täpselt selles, et reaalset tulevikuplaani pole olnud, seega pole uusi tootjaid tulemas. Kulusid saab vähendada ja autosid saab teha mis tahes tüüpi, kuid teeme seda alles kahe aasta pärast. Ma ei saa sellest üleminekufaasist üldse aru,” osutas Rovanperä.
Valitsev maailmameister osaleb tänavu vaid valitud etappidel, kuid järgmisel aastal plaanib ta taas täiskohaga MM-sarja naasta. Kuid kas Rovanperä plaanid võivad veel muutuda, kui autodel järgmiseks aastaks hübriid eemaldatakse?
“See võib paljusid asju muuta. Kunagi ei tea,” vastas Rovanperä.
Nagu me mõni päev tagasi kirjutasime, siis kõik WRC meeskonnad tegid ühis avalduse FIA-le, et nad soovivad jätkata praeguste Rally1 autodega kuni 2026. aasta lõpuni. FIA WRC komisjon arutab asja pikemalt selle nädala teisipäeval.
Loe lisaks ka: Kas hübriid jääb ikkagi alles? Tiimid on ühiselt vastu nii kiiretele ja radikaalsetele muudatustele reeglites!
Avalda arvamust post