Eile tuli ametlik kinnitus, et Ott Tänak siirdub järgmisest aastast M-Sport meeskonna ridadesse. Kuidas aga suutis sarja üks vaesemaid WRC meeskondi leida raha ja palgata endale endine maailmameister?
Oktoobri lõpus rääkis M-Spordi tiimijuht Richard Millener: “Realistlikult hinnates on see üsna kallis variant. Muidugi oleks tore, kui ta meie meeskonnaga liituks, aga seda on raske teostada.”
Novembris jätkas Millener sama joont ja rõhutas, et “maailmameistritel on oma hinnasilt”.
M-Spordi bossid Millener ja Malcolm Wilson on aastaid rääkinud, et võrreldes Toyota ja Hyundaiga on nende ressursid väga piiratud ning meeskonda kummitab pidev rahapuudus. Lõppenud hooajal jäeti raha säästmise eesmärgil ära mitmeid teste, ning võistlusi.
Nüüd aga leiti kusagilt üks rahapada, millega 2019. aasta maailmameister enda tiimi palgata. Tänak rääkis kolmapäevases pressiteates, kuidas temast kümnendi viimasel poolel M-Spordis tippsõitja sai. Samas kiitis ta meeskonna tööeetikat.
Siiski on vähetõenäoline, et Tänak naases endisesse meeskonda vaid hea õhkkonna ja stabiilse koosseisu tõttu. Nagu Millener varem ütles, ei tule Tänak M-Spordi jaoks odavalt.
Kust aga siis leiti raha Tänaku palkamiseks, kes kuuldavasti sõlmis mitmeaastase lepingu? Kas rahad tulid Fordilt?
Fordi Euroopa motospordiosakonna endine boss Gerard Quinn, kes oli oma karjääri jooksul M-Spordiga tihedalt seotud, viitas sellele oma kommentaaris .
“Tänak naaseb järgmisel aastal M-Sporti – tõeliselt positiivne uudis autoralli MM-hooajal 2023. Suur tänu Fordile rahastuse eest ja nende töötajatele, kelle töökohad on ohverdatud või ohverdatakse mitme miljoni dollari suuruse kulu rahastamiseks,” kirjutas Quinn pärast Tänaku lepingu väljakuulutamist Twitteris.
Tänak returns to M-Sport next year –
Positive news indeed for 2023 #WRC. A big thanks to #Ford for funding and their employees whose jobs have been or will be sacrificed to fund the multi-million $’s cost. https://t.co/8eTuJQ8Dhe— Gerard Quinn (@WRCgerardquinn) December 7, 2022
Ford on viimastel aastatel pakkunud M-Spordile tehnilist tuge, kuid mitte rohkem. Eelmise põlvkonna WRC-autode viimastel aastatel tegutses M-Sport säästureziimil: vanad osad võeti autodes taaskasutusse, mistõttu läksid autod kergemini ka katki.
Möödunud aastal tutvustati MM-sarja põhiklassis uue põlvkonna hübriidautosid. M-Sport Ford Puma Rally1 näitas oma võimu kohe Monte Carlo MM-rallil, mille võitis legendaarne Sebastien Loeb.
“Puma on olnud algusest peale üsna tugev – põhimõtteliselt alates algusest. Mulle tundub, et see on midagi, mille peale saab miskit ehitada ja millega edasi areneda”rääkis Tänak Dirtfishi veebilehel.
Tänaku sõnavõttude põhjal tundub samuti, et Ford on M-Spordiga nüüd veidi tihedamalt seotud.
“Seljataga on Ford, kes on endiselt huvitatud tõestamisest, et nad on võimelised rallit hästi sõitma. Nii et koos Fordi ja M-Spordiga näen võimalust taas midagi suur üles ehitada.”
Midagi ametlikult kinnitatud küll ei ole, aga tundub, et Ford on pannud järgmisel hooajal suuremalt oma õla alla M-Sport meeskonnale, kui eelmistel aastatel.
Discussion about this post