Toyota WRC meeskonna juht Jari-Matti Latvala avaldas Soome meediale, et järgmisel hooajal võib ta teha midagi, mida pole WRC-s varem nähtud. Latvala, kes on alati unistanud ise rohkem võistlemisest, kaalub 2025. aastal lisaks meeskonnajuhi tööle ka osalemist autoralli EM-sarja Historic-klassis.
Hiljuti muudetud Euroopa Historic rallisarja reeglid võimaldavad Latvalal naasta rajale oma legendaarse Toyota Celica GT-Four ST185-ga. Kui varasematel aastatel on ajalooliste rallide kuupäevad sageli kattunud WRC etappidega, siis tuleval aastal võib olukord olla erinev, andes Latvalale võimaluse osaleda mõlemas sarjas.
“Mootorispordi nõukogu järgmisel kohtumisel pannakse paika tuleva hooaja reeglid, mis määravad suuresti minu võimalused osalemiseks,” selgitas Latvala väljaandele RallyJournal.com. “Alustan järgmist WRC hooaega tavapäraselt ja osalen kindlasti kahel esimesel rallil. Edasine sõltub aga Historic rallisarja kalendrist ja sellest, kas kuupäevad kattuvad. Võimalik, et mõnel WRC rallil ei saa ma osaleda.”
See plaan võib muuta Latvala osalise ajaga meeskonnajuhiks – midagi sarnast Kalle Rovanperä tänavusele hooajale, kus sõitja osales vaid osadel võistlustel. Latvala otsus oleks aga unikaalne, sest WRC-s pole varem olnud osalise ajaga meeskonna juhti.
“Jah, see on võimalik,” kommenteeris Latvala. “Olen seda ammu soovinud, sest tahaksin rohkem ise sõita. Fakt on see, et järgmise hooaja 14 rallist kuus toimuvad kaugetes paikades, mis tähendab väga palju reisimist. Eelistaksin rohkem aega Euroopas viibida ja reisimist vähendada.”
Toyota näib Latvala plaani toetavat, sest osalise ajaga sõitjad on WRC-s viimastel aastatel pigem trendiks kujunenud. Osalise ajaga meeskonnajuht oleks aga selge pretsedent, mida varem WRC-sarjas nähtud ei ole.