Jari-Matti Latvala, kes alustas tööd Toyota rallitiimi pealikuna 2021. aasta alguses, on juhtinud meeskonda järjestikustele maailmameistritiitlitele nii sõitjate kui ka tootjate arvestuses. Soomlase praegune leping meeskonnaga on aga lõppemas.
“Mul on leping ainult selle aasta lõpuni, seega me peame lepingut uuendama. Mingil hetkel sügisel peame hakkama arutama, kuidas järgmine aasta läheb,” selgitas Latvala Rallit.fi-le, viidates sügisele kui lepinguläbirääkimiste algusele.
Samal ajal tõdes ta, et ees ootavad keerulised läbirääkimised, kuna Latvala soovib ise rohkem võistelda. Viimastel aastatel on ta osalenud nii Soome MM-rallil kui ka ajalooliste rallide sarjas.
Latvala unistab osalemisest terve hooaja ajalooliste rallide EM-sarjas oma Toyota Celicaga, mis tooks kaasa omaette väljakutsed tema põhitöö osas. “Oleme üritanud leida lahendust, kuidas see võiks toimida, kui võistlused kattuvad,” rääkis Latvala oma plaanidest leida tasakaal võidusõidu ja töökohustuste vahel.
Latvala tunnistab, et meeskonnajuhi roll on nõudlik ja reisimist on palju. “Muidugi on olnud suurepärane teha seda tööd meeskonnajuhina, see on uhke roll. Aga see on kurnav ja sellega kaasneb palju reisimist,” ütles ta. Ta lisas, et kui ta soovib ise võistelda, peab ta ka olema aus: “Kui ma sõidan, ei suuda ma kõiki MM-etappe kaasa teha,” tunnistas Latvala.
Eelmisel aastal, kui Latvala osales Soome MM-rallil, oli tiimi esindajaks Toyota suur boss Akio Toyoda, samal ajal kui Kaj Lindström hoolitses meeskonnajuhi kohuste eest. Latvala loodab, et tal õnnestub leida sobiv jätkupakett.
“Siin on vaja leida tasakaal selle suhtes, et mida on vaja teha. Muidugi pean ma tööandjaga arutama, kas me leiame hea kompromissi,” lisas Latvala lõpetuseks.
Autoralli MM-sari jätkub sellel nädalavahetusel sõidetava Kreeka MM-ralliga, millel aitab silma peal hoida ka Ralli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.