Toyota rallitiimi juht Jari-Matti Latvala, keda tuntakse kui tõelist rallientusiasti, tunnistab, et kuigi ta hindab kõrgelt mineviku B-rühma ja 1990ndate WRC-aegu, on maailm ja rallisport aja jooksul palju muutunud.
Pärast mai lõpus toimunud Portugali rallit tõstatas M-Sport Fordi tiimipealik Richard Millener küsimuse MM-rallide päevade liigse pikkuse kohta.
Portugalis kestsid võistluspäevad üle 16 tunni, viies nii sõitjad, kaardilugejad kui ka kogu meeskonna füüsilise ja vaimse piiri lähedale. Kuigi kriitikud väidavad, et vanasti olid päevad veelgi pikemad väitis Latvala vastupidist.
“Me tegime väikese võrdluse 1990ndatega ja selgus, et tollal olid päevad tegelikult lühemad – neid oli lihtsalt rohkem. Päevad olid lühemad, mis tähendas, et neid sai teistmoodi hallata,” rääkis Latvala väljaandele Rallit.fi.
Ta tõi välja, et eriti kurnav oli Portugali ralli reedene päev: “Kui päev on nii pikk, ei saa järgmine hommik enam vara alata.”
Praegu algavad MM-sarjas sõitjate päevad tihti juba kell viis hommikul ning lõpevad alles pärast südaööd, sest lisaks päevatööle tuleb õhtuti veel vaadata videoid järgmistest katsetest. Neist loobumine tähendaks aga konkurentidele liiga suure eelise andmist.
“Une- ja puhkeaeg jäävad praegu liiga lühikeseks – kui magada saab maksimaalselt neli tundi ja siis järgneb veel pikk ja pingeline päev, siis on asi üsna karm. Kui tahame hoida päevad pikad, peab järgmine algama hiljem,” rõhutas Latvala.
Ta nõustus Milleneriga, et piisav puhkeaeg on hädavajalik nii sõitjatele kui meeskondadele.
Latvala sõnul tuleks päevade kestust lühendada ka pealtvaatajate huvides. Kui vanasti oldi valmis öö otsa raja ääres ootama, siis tänapäeval ei ole enamik publikust enam nii pühendunud – info on niikuinii hõlpsasti kättesaadav.
“Inimesed olid varem valmis seiklusteks, sest info puudus. Polnud sotsiaalmeediat ega muid kanaleid. Nüüd, kui kõik on käeulatuses, ei viitsita enam samasugust pingutust teha. Seepärast peame viima ralli rohkem inimeste ja publiku lähedale,” lisas Latvala.