• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
mai 19, 2025
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

M-Spordi Ford Pumaga ajalugu tegev Sesks: Kui suudame läbida kõik 700 kilomeetrit, on see juba meie võit

Admin lisas Admin
26.04.2024 11:18
WRC
11
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Esmaspäeval tehti teatavaks, et Läti autoralli tulevikulootus, Mārtiņš Sesks koos kaardilugeja Renārs Francis’ga teevad M-Sport Fordi ja WRC Promoter GMBH toel tänavu oma debüüdi WRC sarjas, kui võistlevad kahel järjestikusel MM-etapil – Poolas ja Lätis. Kui esimesel võistlusel Poolas osaletakse mittehübriidse M-Sport Ford Puma Rally1 autoga, siis kodusel Tet Rally Latvia etapil on meeste istumise all juba hübriidseadmega varustatud M-Sport Ford Puma Rally1.

Sellega teevad aga Mārtiņš Sesks ja Renārs Francis rallimaailmas ajalugu, kui neist saavad esimesed, kes osalevad Rally1 klassis ilma hübriidseadmeta ja osalevad esimestena “WRC Promoter GMBH” noorte talentide programmis.

“Alguses tundus idee Rally1 autoga sõita lihtsalt hullumeelne, aga meie eelmise aasta ERC tulemused aitasid meil rohkem silma paista ja uksed hakkasid vaikselt avanema,” rääkis Sesks kelle sõnul käivitas selle hullumeelse idee Raimonds Strokš.

Sesksi ja Francise teekond algas testimisega M-Sport Fordi tehase testirajal, kus esimesed 70 kilomeetrit olid täis nii pinget kui elevust. “Esimene proov oli stressirohke, kuid iga järgnevaga muutus auto rohkem ‘kodusemaks’,” meenutas lätlane. “Hübriidiga sõitmine nõuab harjumist; kui hübriidenergia sisse lülitub, pead olema valmis kiiremaks kiirenduseks,” selgitas ta.



Video Sesksi esimesest testist Ford Pumaga:

 

“Hübriidita (mitte tulemuste poolest) sõitmine on lihtsam, sest need 380-400 hj on meil sisepõlemismootoril alati saadaval. Kui me läheme hübriidajamile, siis on hetki, mil hübriid lülitub sisse. Ma ise tean millal see juhtub, sest seda reguleerid gaasipedaaliga. Sellisel juhul võib meil olla üks hetk 400 hj ja teisel juba 500 hj. Kindlasti võib see Renardi jaoks asja keerulisemaks teha, sest kui sa ei näe, millal on hübriidi kasutanud, võib kiirendus olla nii kiirem kui ka aeglasem.”

Küsimusele, kuidas hübriid töötab, jätkas Mārtiņš. ”Sellel hübriidil on automaatne regeneratsioon, mida reguleerime enne kiiruskatset. Kui auto laeb, mis toimub pidurdamise teel, süttib ekraanil tuli, mis ütleb, et mul on selle hübriidi võimsus saadaval. Gaasipedaalil on kaks positsiooni – esimene on 70% sisepõlemismootorile ja pärast pedaali lõpuni vajutamist järgneb järgmine 30%, mis on hübriidenergia, mis annab meile ka selle 100 hj lisa. Rääkisime inseneriga, et sellised kohad, kus seda hübriidjõudu saaks kasutada, tuleks stenogrammis ära märkida, et me kaardilugejaga oleks valmis, aga kõigepealt teeme kõik selle läbi koolituse, et aru saada, kuidas seda hübriidenergiat paremini ja õigesti kasutada. Selge on see, et kurvis pole seda lisaenergiat vaja kasutada, kui rattad juba niigi ringi käivad. Seetõttu tuleb leida kohad, kus seda lisajõudu kõige paremini kasutada saab.”



Kuigi mõlemad mehed tunnistavad, et neil on veel palju õppida, on eesmärgid selged. “Meie peamine eesmärk Poola WRC-etapil on meeskonnaga kohaneda ja masinat tundma õppida,” rõhutas Sesks. Tulevased testid ja võistlused, sealhulgas “Tet Rally Latvia”, pakuvad neile rohkelt sõidukilomeetreid ja võimalust tehniliste nüanssidega kohaneda.

Raimonds Strokšs lisas: “Kui kõik läheb nii nagu peab, on plaanis enne Poola WRC-d läbida testil umbes 200 kilomeetrit, siis Poola rallil järgneb 300 kilomeetrit, misjärel veel 200 kilomeetri teste enne Tet Rally Latviat. Kokku võiks neid olla 700 kilomeetri ringis, mis on palju ja päris oluline.”

„WRC promootori ja M-Sport Fordi jaoks on nendel kahel etapil kõige olulisem läbida kõik kilomeetrid. Seda stabiilselt tehes on see juba meie võit. Rally1 piloodid on läbinud juba tuhandeid kilomeetreid, nii et meil on kohe konkurentsis olemiseks väga vähe aega. Sellel tasemel on kõige raskem leida viimaseid sekundikümnendikke ja selle 700 kilomeetri pealt vaevalt neid kohe üles leitakse, kuid teatud tasemeni on lihtsam jõuda,” lisas 2023. aasta ERC sarja teine, Sesks.

Kuigi Sesksi ja Renārsi jaoks on kõik veel ees, lisas Mārtiņš küsimusele võimaliku edasise koostöö kohta M-Sport Fordiga: “Nagu ütles M-Sport Fordi boss Malcolm Wilson, ta hoiab neil kahel etapil meil väga tähelepanelikult silma peal.”

Märksõnad: M-Sport FordMartins Sesks
Share4Tweet3Send
Eelmine

Põnev nädalavahetus autospordis: Kodune hooaeg võtab tempo üles

Järgmine

Nüüd selgus, et ka WRC2 tiimid on FIA uute reeglite vastu

Soovitame sulle ka neid

Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

19.05.2025 14:37
Kuvatõmmis videost
WRC

TÄISMÄNG: Portugali ralli kokkuvõte: tagasihoidlik Tänak, õppiv Jürgenson ja kaalutlev Nõgene

19.05.2025 13:29
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Neuville pääses viimasel päeval napilt suuremast ajakaotusest või katkestamisest

19.05.2025 11:21
Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali ralli poodiumil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak ja Martin Järveoja olid kiiruse poolest Portugali MM-ralli kõige paremad, kuid võidu võtsid Ogier ja Landais

19.05.2025 11:03
Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

19.05.2025 07:44
PUNKTITABEL: Ralli võitnud Ogierist vaid ühe punkti vähem teeninud Tänak tõusis neljandaks
WRC

PUNKTITABEL: Ralli võitnud Ogierist vaid ühe punkti vähem teeninud Tänak tõusis neljandaks

18.05.2025 16:28

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

lisas Admin
19.05.2025 14:37
0

Kuvatõmmis videost

TÄISMÄNG: Portugali ralli kokkuvõte: tagasihoidlik Tänak, õppiv Jürgenson ja kaalutlev Nõgene

lisas Admin
19.05.2025 13:29
0

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Neuville pääses viimasel päeval napilt suuremast ajakaotusest või katkestamisest

lisas Admin
19.05.2025 11:21
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali ralli poodiumil, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja olid kiiruse poolest Portugali MM-ralli kõige paremad, kuid võidu võtsid Ogier ja Landais

lisas Rauno Paltser
19.05.2025 11:03
0

Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

lisas Admin
19.05.2025 07:44
0

Marcus Grönholm Opeli roolis 1988. aastal (Foto: Marcus Grönholmi arhiiv).
Ajaloonurk

Grönholmile esimese meistritiitli toonud auto on tagasi kodus

1.07.2022 12:00

Tänane Top

Ott Tänak Portugali rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai boss avaldas Tänaku roolivõimendi rikke põhjuse Portugali rallil

17.05.2025 23:59
Mait Maarend ja Mihkel Kapp Sardiinia rallil 2016. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Soome kopteriõnnetuse viies hukkunu oli rallisõitja ja ettevõtja Mihkel Kapp

19.05.2025 17:46
Takamoto Katsuta ja Elfyn Evans, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Evans lubas Katsutale õlled välja teha: õnneks ei lähe tal kuigi palju vaja, et purju jääda

19.05.2025 14:37
Ott Tänak, Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänakule mõjus Oleg Grossi kohta levitatud valeinfo šokina: „Pärast seda tundub mure roolivõimuga üsna ebaoluline“

18.05.2025 10:06
Ott Tänak Portuhgali rallil 2025, Foto:: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”

19.05.2025 07:44
Adrien Fourmaux Portugali MM-rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Tänaku tiimikaaslane oli punktikatse eel sunnitud Portugali ralli katkestama

18.05.2025 14:43

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje

© 2019 ralli.ee

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?