Kalle Rovanperä tulevik autoralli MM-sarjas on taas tähelepanu keskpunktis. Kui eelmisel aastal piirdus soomlane vaid valitud rallidega, siis sel hooajal on ta Toyota meeskonnas taas täiskohaga sõitja ja võitleb aktiivselt maailmameistritiitli nimel.
Aga mis saab edasi? Rovanperä 2026. aasta plaanid pole veel lõplikult paigas.
Tema mänedžer Timo Jouhki andis Soome väljaandele Ilta-Sanomat intervjuu, kus rääkis olukorrast avameelselt. Kuigi mõned spekulatsioonid viitavad võimalusele, et Rovanperä võiks rallispordist täielikult taanduda, lükkas mänedžer selle mõtte ümber. Jouhki sõnul on „üsna kindel”, et Rovanperä jätkab ka järgmisel aastal MM-sarjas ning kõige tõenäolisemalt täishooajaga.
„Kui aus olla, siis ma ei tea, mida muud ta teeks,” sõnas Jouhki. „Arvestades, kui hea on olnud koostöö Toyotaga, siis millised võiksid üldse olla alternatiivid?”
Ta lisas, et Rovanperä jätkab kindlasti Toyotaga, mis tähendab, et tiimi vahetamise võimalust ei arutata.
Lisaks avaldas mänedžer olulise detaili Rovanperä lepingust: kahekordsel maailmameistril on lepingus sätestatud võimalus jätkata Toyota ridades ka aastatel 2026 ja 2027. Tegemist on niinimetatud „optsioon-aastatega”, mille realiseerimine tähendaks kaht järgnevat hooaega täiskohaga osalemist.
„Kui me selle võimaluse kasutame, siis muid variante ei ole – see tähendaks kaheks aastaks täielikku pühendumist MM-sarjale ja kõigile etappidele,” selgitas Jouhki.
Oluline on, et neid kahte aastat ei saa käsitleda eraldi. Kui Rovanperä otsustab jätkata, siis tähendab see automaatselt kahe hooaja pikkust täiskohaga osalust – ainult ühte aastat võtta pole võimalik. See aga tähendab, et kui Rovanperä selle otsuse teeb, sõidab ta kaasa ka 2027. aasta tehnilise revolutsiooni ajal, mil WRC-sarjas võetakse kasutusele uue põlvkonna autod, mis põhinevad Rally2 platvormil.