MOMU Mootorispordi Muuseumisse jõudis restaureeritud 1988. aasta Audi 100, mis oli üks esimesi Eestis ametlikult maale toodud ja müüdud läänemaailma sõiduautosid pärast II maailmasõda.
1988. aastal asutati Eestis üks NSV Liidu esimesi ühisettevõtteid ESTTEC SP, mis moodustati Lääne-Saksa tuuningfirma OKRASA Oettinger ja Ministrite Nõukogu Autobaasi poolt. ESTTECi eesmärgiks oli F3 vormelautode tootmine. Aga lisaks hakkas ESTTEC esimese eraettevõttena NSV Liidus müüma uusi Lääne autosid – pakuti Oettingeris tuunitud autosid Audi 100 ning Volkswagen Passat ja Caravelle.
„MOMUle kuuluv sõiduauto on toodetud 1988. aastal, veidi täiendatud OKRASA Oettingeri töökojas Saksamaal ning siis toodud Eestisse ja võetud siin arvele 1989. aastal,“ selgitas MOMU eestvedaja Arno Sillat. „MOMU on auto neljas omanik. Õnnetul kombel läks eelmiste omanike käes ilusti sõidukorras püsinud auto meie käes ühel talvel hoiuruumi veekahjustuste tõttu tuntavalt käest ära ja jäi seejärel pikemaks ajaks seisma. Õnneks leidis auto ühel heal päeval tee Hiteh Autokeskusse, kus hakkas idanema mõte auto siiski korda teha. Nüüd siis lõpuks valmis ja leidnud oma koha meie ekspositsioonis.“
MOMU kogudesse kuulub ka vormelauto ESTTEC 884, milliseid jõuti toota vaid kuus eksemplari.
MOMU Mootorispordi Muuseum on Turbas, vanas Ellamaa elektrijaamas kuni mai lõpuni avatud laupäeval ja pühapäeval 10-16. Suvehooajale antakse start 1. juunil ning finiš on 31. augustil. Selles vahemikus saab mootorispordi ajalooga tutvuda iga päev kell 10-16.
Avalda arvamust post