Valitsev autoralli maailmameister Thierry Neuville on mures seoses 2027. aastast plaanitavate WRC autode kiiruse pärast. Ta kardab, et uued tehnilised reeglid viivad olukorrani, kus tehasetiimide sõitjad jäävad stardipositsiooni tõttu rallidel alla Rally2 autodega erasõitjatele.
DirtFish avaldas hiljuti, et ettepaneku kohaselt näevad 2027 aastal kasutusele võetavad reeglid ette kulude vähendamist, kasutades WRC autodel Rally2-tasemel mootoreid, käigukaste ja pidureid, lisaks topeltõõtshoovaga vedrustust ja lihtsamat aerodünaamikat. Neuville hoiatas nüüd, et paberil on uued tippautod liiga lähedased Rally2 sõidukitele, mis võib viia ebavõrdse võistlussituatsioonini.
„Olen väga mures, kui Rally2 autod hakkavad olema uute Rally1 autode tasemel,“ sõnas Neuville. „Kuidas te lahendate rahvuslikud meistrivõistlused? Praegused Rally2 autod võivad olla kohati kiiremad kui uued Rally1 autod.“
Ta tõi välja, et rajale mineku järjekord võib mängida olulist rolli. „Kui alustate tehasesõitjana teisena või kolmandana ja erameeskonna sõitja alustab 45. kohalt, võib viimane olla kiirem kui tehasesõitja,“ lisas Neuville.
Ka Hyundai meeskonna uus sõitja Adrien Fourmaux nõustus Neuville’i seisukohtadega. Ta pakkus välja, et Rally2 autoga võistlemine võiks teatud oludes olla isegi parem strateegia kui uue reeglistikuga Rally1 autoga osalemine.
„Minu ainus mure on, et 2027. aasta Rally1 autod on liiga sarnased Rally2 autodele,“ ütles Fourmaux. „Mõnel rallil võib Rally2 auto olla Rally1-st kiirem. Näiteks lahtisel kruusateedel on Rally2 autol stardipositsiooni tõttu selge eelis.“
Tootjate osalemine kahtluse all
Neuville arvas, et selline areng muudab autoralli tippklassi tehasemeeskondade jaoks vähem atraktiivseks. „Lõpuks jääb autoralli lihtsalt eraklientide võistlussarjaks ja midagi muud ei jäägi,“ ütles ta.
Toyota tiimijuht Jari-Matti Latvala väljendas samuti muret, viidates, et Rally2-tasemel sõidukite ja uute Rally1 autode liiga suur sarnasus võib vähendada tootjate huvi ala vastu.
„Kui autod on liiga sarnased, tekib küsimus, miks peaks keegi ostma Rally1 auto, kui Rally2 on sama kiire?“ sõnas Latvala. Tema hinnangul peaks Rally1 auto olema vähemalt sekundi võrra kilomeetri kohta kiirem kui Rally2 auto.
Latvala sõnul on praeguste Rally1 autode eelis Rally2 masinate ees umbes kaks sekundit kilomeetri kohta, olenevalt tingimustest. „Siht võiks olla üks sekund. Kui erinevus kaob, ei meelita Rally1 sarja enam erameeskondi,“ lisas ta.
Kavandatud regulatsioonide üle hääletatakse homme, 11. detsembril, Rahvusvahelise Autospordi Föderatsiooni (FIA) hooaja viimasel nõukogul Kigali linnas Rwandas.