Autoralli MM-hooaja viimase etapina kavas olnud Jaapani ralli järel määrati Hyundai WRC-tiimile 25 000 euro suurune trahv, kuna tehnilises kontrollis avastati, et nende autode tagadiferentsiaalide osad ei vastanud homologeerimis dokumentides esitatule.
Probleem kerkis esile pühapäeval, kui pärast ralli lõppu kontrolliti Thierry Neuville’i Hyundai i20 N Rally1 autot. Tehniline delegaat avastas, et auto tagadiferentsiaali korpus ei olnud kooskõlas homologatsioonivormiga. Sama osa uuriti ka meeskonnakaaslase Andreas Mikkelseni autol, mille tulemused näitasid samuti vasturääkivusi dokumentatsiooniga.
Juhtumi selgitamiseks viidi läbi täiendavad kontrollid FIA peakorteris Prantsusmaal Valleirys. Hyundai esitas kontrolli jaoks kõik hooaja jooksul kasutatud tagadiferentsiaalid, mis olid määratud nii Neuville’i kui ka Mikkelseni autodele. Uurimisel selgus, et 2022. aastal algseks homologatsiooniks esitatud CAD-andmed ja füüsilised osad vastasid nõuetele. Jaapani järel kontrollitud osad vastasid samuti algse homologatsiooni spetsifikatsioonidele.
Probleemiks osutusid aga 2024. aastal täiendava homologeerimise jaoks esitatud detailid ja fotod. Selgus, et füüsiline osa ja vormile lisatud pildid ei olnud vastavuses.
Lisaks rahalisele trahvile määrati Hyundaile ka 25 000 euro suurune tingimisi trahv, mis jõustub, kui meeskond ei paranda dokumentatsiooni enne järgmise hooaja algust või kui sarnane rikkumine kordub 2025. aastal.
Hyundai tunnistas viga ja lubas parandada oma sisemisi protsesse, et tulevikus selliseid olukordi vältida.
Kohtunike hinnangul oli juhtum tingitud dokumentatsiooni veast, kuna homologatsioonivorme ei uuendatud õigel viisil. Kuigi reeglite rikkumised sellises kontekstis võivad tavapäraselt kaasa tuua diskvalifitseerimise, leidsid kohtunikud, et antud juhul oli tegu „erandliku olukorraga“, mis võimaldas määrata karistuseks rahatrahvi.
Isegi kui Neuville oleks Jaapani rallilt diskvalifitseeritud, oleks ta säilitanud oma MM-tiitli, sest ainsaks konkurendiks jäänud Ott Tänak katkestas Jaapani ralli ja jäi üldse punktideta.
Toyota kindlustas aga tootjate maailmameistritiitli Jaapani ralli viimasel kiiruskatsel. Seega ei oleks Hyundai võimalik diskvalifitseerimine mõjutanud ka tiimide meistrivõistluste lõpptulemusi.