B-grupp on autoralli MM-sarja ajaloo lahutamatu osa. Dokumentaalfilm Ring Balls of Fire – The Wildest Years of Rallying heidab valgust nende superautode ajastule.
Toonaste superautode turvalisus tekitas esimesi küsimärke siis, kui 1985. aasta mais Korsika rallil hukkus Lancia itaalia piloot Attilio Bettega. Ka Peugeot’i meeskonna piloot Ari Vatanen pääses kolm kuud hiljem Argentiinas toimunud õnnetusest napilt eluga.
B-rühma ajastu viimaseks piisaks sai Henri Toivoneni saatuslik avarii 2. mail 1986 aastal Korsika rallil.
Tollal polnud sugugi ebatavaline, et kiiruskatsed olid ülerahvastatud, sest ralli oli isegi populaarsem kui F1.
80.-ndatel oli üsna tavaline näha pealtvaatajaid keset teed seismas, kes siis auto lähenedes viimasel hetkel kõrvale tõmbasid. Ja nagu sellest veel vähe oleks, üritasid osad inimesed suurel kiirusel mööduvaid autosid ka katsuda.
1986. aasta Portugali rallil, kui inimesi oli teeääres taas liiga palju ning keegi ei suutnud neid ohjata, tegid Juha Kankkuneni mehaanikud hoolduspausi ajal õudse avastuse. Auto mootoriruumis oli kaks inimese sõrme.
“Auto ustest tagapool olid õhuvõtuavad, mille servad olid teravad. Läbi avade liikus õhk mootorisse. Püüdsime püsida keset teed. Ma ei sõitnud teelt välja, vaid pealtvaatajad üritasid autot puudutada ja nii see juhtuski,” avalikustas Kankkunen dokumentaalfilmis.
Mis täpsemalt toimus, saad aga vaadata all olevast videost:
Avalda arvamust post