Rahvusvaheline Autoliit (FIA) kiitis heaks muudatused autoralli maailmameistrivõistluste (WRC-sarja) spordireeglites, mis toovad endaga kaasa kohustuslikud puhketunnid.
See samm on vastus 2025. aasta Portugali ralli sarnaste äärmuslike sõidugraafikute tekitatud muredele, kus meeskonnad pandi pikemate päevade ja lühikeste puhkepausidega tõsiselt proovile.
Uued reeglid, mis hakkavad kehtima 2026. aasta hooajal, sätestavad ralli aegse võistlus- ja puhkeaja.
Puhkeaeg võrdseks võistlusajaga
Ralli puhketundide koguarv peab nüüd olema vähemalt võrdne võistlustundide koguarvuga, välja arvatud avapäeval. Puhkusele tuleb pühendada vähemalt 10 tundi päevas, millest üks päev peab olema vähemalt 12 tundi.
FIA selgitas muudatusest rääkides portaalile Dirtfish, et selle eesmärk on “tagada suurem ühtlus sündmuste lõikes ning pakkuda rohkem puhkeaega meeskondadele, tiimidele, ametnikele ja vabatahtlikele.”
Mootorivahetused ja punktid
Lisaks puhkeaegadele muudetakse ka mootorivahetuse reegleid. Võistlevad autod – välja arvatud tootjapunkte koguvad Rally1 autod – võivad nüüd ralli mis tahel hetkel mootorit vahetada, kuid selle eest määratakse 60-minutiline ajatrahv ning nad kaotavad võimaluse teenida punkte mistahes FIA meistrivõistlustel või karikasarjas.
See muudatus lubab FIA sõnul “võistlejatel jätkata rallil osalemist suurema mehaanilise rikke korral, kuid jätab nad välja võimalusest kõrgete kohtade nimel kaasa rääkida.”
Tootjapunkte jahtivate Rally1 autode puhul saab mootorit endiselt karistuseta vahetada, kasutades hooajaks eraldatud kahte plommitud mootorit – nii nagu Ott Tänaku puhul Tšiilis selle aasta alguses.
Muud muudatused ja šikaanide kord
Lõunane hooldusaeg lüheneb 40 minutilt 30 minutile, mis on kooskõlas hübriidautode ajastu-eelsete reeglitega.
Šikaanide kasutuse jaoks luuakse uus raamistik. Kui šikaani element liigutatakse märgitud asendist ära, määrab ralli juht viie-sekundilise trahvi. Muud rikkumised suunatakse edasi kohtunikele otsustamiseks. Sarnane olukord oli Kesk-Euroopa rallil, kus Elfyn Evans sai šikaani riivamise eest palju poleemikat tekitanud viiesekundilise trahvi.
Kandidaatralli nõuded: Ralli peab toimuma aasta enne WRC kalendrisse lülitamist ja mitte hiljem kui üheksa kuud enne debüüti.
Shakedown: Kõikidel Rally1 klassist madalamatel autodel on edaspidi lubatud testikatse (shakedown) läbida maksimaalselt kaks korda.


















