Möödunud nädalavahetusel toimunud Rootsi rallil laupäeval sõidetud kiiruskatsetel ütlesid üles Pirelli rehvid harvaesineval moel kolmel piloodil, kelledest kõige rohkem kannatas kolmandal kohal olnud Esapekka Lappi.
Soome rallisõitja Hyundai parempoolse esirehvi protektor/kate tuli täielikult maha, mis põhjustas ka Lappi väljasõidu ning langemise seitsmendale kohale.
Samal kiiruskatsel purunes sarnaselt ka Lappi meeskonnakaaslase Craig Breeni auto esirehv. Õnneks jõudis Iirlane siiski finišisse ja sai lõpuks teise koha.
Pirelli rallibossi Terenzio Testoni sõnul oli enneolematu sündmustejada põhjuseks see, et kiiruskatsetele olid tekkinud sügavad rööpad ja kruus.
“Laupäeva pärastlõunal läksid teeolud üle piiri. Olud olid tõesti rasked ja väga erinevad võrreldes sellega, mida tavaliselt talverallilt oodata võib,” ütles Testoni.
“Kui meeskonnad, nagu ikka, püüdlesid parima soorituse poole, viidi ka auto seaded ja rehvid maksimumi.”
Sarnase rehvipurunemise üle elanud Ott Tänak süüdistas juhtunus Pirellit: “Küsige Pirelli käest! Sirgel läks lihtsalt, nagu Hyundaidel,”vastas vihane Tänak katse lõpus kommentaatori küsimusele, et mis juhtus.
“Meil vedas, et see juhtus sirgel ja mitte kiires kurvis. Siis oleks võinud see halvasti lõppeda.”
Testoni sõnul olid Tänaku ja Hyundaide rehvipurunemised siiski erinevad.
“Need juhtumid tuleb üksteisest eraldada. Hyundai autode rehvidelt tuli kate maha 13. kiiruskatsel. Oleme meeskonnaga probleemi tuvastanud ja lahenduse leidnud.”
“Tänakul see-eest 14. kiiruskatsel ei tulnud esialgu maha mitte rehvi kate, vaid tegu oli aeglase tühjenemisega. See viis lõpuks ka mitu kilomeetrit täiskiirusel sõidetud rehvi struktuuri lagunemiseni,” rõhutas Testoni.
Tänak võitis lõpuks Rootsi MM-ralli 18,7-sekundilise eduga Breeni ees ja MM-sarja liidriks. Hooaja järgmine etapp sõidetakse märtsi teises pooles Mehhikos.
Avalda arvamust post