Rally Estonia korraldajad, eesotsas võistluse direktori Urmo Aavaga, on seadnud sihiks midagi enneolematut: tuua järgmisel aastal võistlusele hüpe, mille pikkus ulatub 100 meetrini. Kui plaanid teoks saavad, oleks see WRC ajaloo pikim hüpe.
Aava sõnul on idee lihtne – näha autot lendamas 0,1 kilomeetrit. Legendaarsete rallihüpete austaja Takamoto Katsuta, hüüdnimega „Japan Airlines“, on tuntud oma julguse poolest õhulendudel ning just temale sobiks selline väljakutse ideaalselt.
Urmo Aava on WRC-s tuntud innovaatiliste ideede poolest. Rally Estonia WRC etapp sai hoo sisse 2020. aastal, aidates MM-sarjal naasta koroonapandeemia tõttu tekkinud pausilt. Aava soovib pakkuda midagi enamat kui ainult rallit – ta tahab luua loo, mille nimel kohale tulla.
„Kui mõelda näiteks Uus-Meremaale, siis inimesed lähevad sinna nii rallit kui ka kauneid vaateid nautima. Ralli vajab lugusid. Olen selle hüppeidee peale juba mõnda aega mõelnud,“ rääkis Aava DirtFishile. „Sellistes kohtades nagu Soome Yellow House hüpatakse 50–60 meetrit. Meie mõtlesime alguses 70 meetrit, aga kui juba nii kaugele minna, siis miks mitte 100? Mul on trassil üks kindel koht silme ees, kus see võiks toimuda.“
Hüppe saavutamiseks peaks auto kiirus olema umbes 180 km/h ning hüpe ei tuleks kõrge, vaid pikk – tee langeb looduslikult, luues sarnase efekti nagu suusahüpetel. „Arvestuste järgi lendaks auto umbes 40 meetrit sekundis ja oleks õhus umbes 2,5 sekundit,“ selgitas Aava.
Endise WRC tehasesõitjana teab Aava hästi, mida tähendab suur hüpe. „Kui teed hüpet, mille maandumispaika sa ei näe, on see alati veidi kõhe. Aga maandumine on hea tunne ning ruumi on piisavalt. Ma ei muretse auto vedrustuse pärast, pigem tuleb mõelda aerodünaamika peale – auto peab olema hästi tasakaalus. Siin tuleb rääkida meeskondade ja inseneridega,“ lisas ta.
Kui plaan teoks saab, võib Rally Estonia olla järgmise hooaja üks põnevamaid etappe – ja kindlasti koht, kus Taka Airlines saab taas „õhku tõusta“.
















