Keenias toimunud legendaarse Safari ralli ajal käis kiiruskatsete kõrval tihe töö ka hooldusalades. Just seal, tiimide varikatuste all, võib vahel märgata tuttavaid nägusid ootamatutes rollides.
Nii leidis end seekord sinises tööriietuses ja rehve liigutamas Eesti autoralli tulevikulootus Romet Jürgenson.
Hiljuti juunioride maailmameistriks kroonitud Jürgenson aitas Hankooki rallirehvide logistikat korraldada – viis neid töökotta ja sealt edasi M-Sporti autodele, millega kihutasid Grégoire Munster ja James McErlean. Noore eestlase sõnul oli tegemist põneva kogemusega, mis andis talle harukordse võimaluse ralli kulisside taha piiluda.
„Tahtsin Safari ralliga paremini tuttavaks saada, sest see on täiesti teistsugune kui Euroopa etapid,“ rääkis Jürgenson.
„Leidsime M-Sportiga lahenduse, mis võimaldas mul kaasa tulla ja rada läbi sõita. Märkmeid tehes sain aru, et siin tuleb keskenduda rohkem kiirusele ja üldisele trajektoorile kui konkreetsetele kurvidele – see on nagu ralli puhtal kujul.“
Tema hinnangul nõuab Safari ralli juhilt rohkem vaistu ja kohanemisvõimet. „Siin ei saa toetuda ainult legendile – pead nägema, tunnetama ja kiiresti otsustama. Mulle meeldib see stiil, selline sõitmine sobib mulle,“ lisas ta.
Jürgenson kuulub FIA Rally Star programmi, mis aitas tal jõuda ka JWRC maailmameistritiitlini.

Tänavu sõidab ta WRC2 sarjas Ford Fiesta Rally2 autoga ning Safari ralli külastus oli tema jaoks hea võimalus uusi teadmisi omandada. „Pärast Rootsit tekkis ajakavasse vaba aken ja see seiklus sobis sinna ideaalselt. Ausalt öeldes, rehvimehaaniku töö on osutunud üllatavalt huvitavaks – mul on isegi oma kontor“
See oli Jürgensoni teine kord Aafrikas – esimest korda külastas ta mandrit mullu FIA auhinnagalal Rwandas.
Keenias veedetud ajast jäi talle väga soe mulje. „Väga ilus koht. Tõesti naudin siin olemist,“ sõnas ta rõõmsalt.
Juba varsti ootab teda ees järgmine väljakutse – 12. aprillil osaleb ta Suurbritannias Kielder Carlisle rallil, mis kuulub Briti meistrivõistluste kalendrisse.