Autoralli MM-sarja liider Elfyn Evans oli selgelt pahane pärast Sardiinia ralli testikatset, kuna tema sõnul ei peegeldanud see sugugi võistluse tegelikke olusid – ehkki reeglite kohaselt peaks just nii olema. Waleslane leiab, et sõitjate seisukohti ei võeta tõsiselt, isegi kui need ühtivad FIA ametlike juhistega.
Selle nädala rallile eelnenud testikatse peeti Olbia lähistel Cabu Abbasel – teelõigul, mis varem on kuulunud ka põhivõistluse kavva. Sellegipoolest erines selle iseloom tugevalt klassikalistest Sardiinia kiiruskatsetest ja Evans ei jätnud kriitikat enda teada.
„See on tohutult pettumust valmistav, aga mitte esmakordne,“ kommenteeris Evans väljaandele DirtFish.
„Me kordame seda ikka ja jälle, aga keegi ei kuula. Reeglites on must-valgel kirjas, et testikatse peab olema ülejäänud ralliga sarnane – aga rajaga tutvumisel ei näinud ma ühtegi sellist katset.“
Testimise piirangud seavad meeskonnad raskesse seisu, eriti kui enne rallit ei tehta eraldi ettevalmistavat testi – nagu oli Toyota puhul. Seetõttu muutub hästi läbimõeldud ja sisukas testikatse veelgi olulisemaks.
„Kui meile antakse aastas ainult seitse testipäeva, siis võiks vähemalt kindel olla, et saame shakedown’i ajal midagi reaalselt proovida,“ lisas Evans.
Sama meelt olid ka teised tippsõitjad. Hyundai piloot Adrien Fourmaux sõnas otse: „See testikatse ei olnud üldse representatiivne.“
Tugev algus, keeruline jätk
Evans juhib MM-sarja, kuid sellega kaasneb ka vastutus – ja raskused. Pärast hooaja alguses saavutatud võitu Rootsis on ta stabiilselt tipus püsinud, kuid kruusahooaaeg tähendab ka esimesena rajale minekut. Tolmune ja puhastamata tee annab konkurentidele märgatava eelise.
„Mul pole mingit teistsugust mõtteviisi – lihtsalt püüan anda endast parima. Kui aega ei tule, siis tuleb sellele mitte mõelda ja keskenduda heale sõidule, ja kõik,“ rääkis Evans.
„Reedesed tulemused mõjutavad laupäeva, laupäev omakorda pühapäeva – kui alustad kehvasti, oled kogu nädalavahetuse justkui tagaajaja rollis.“
Portugal ei toonud Evansile loodetud tulemust ja mees loodab Itaalias paremat esitust. Samas teab ta, et suur edu punktitabelis võib olla petlik.
„On alati hea, kui sul on 30-punktiline edu, aga selle tasemega konkurentsis ei tähenda see veel midagi kindlat,“ tõdes ta. „Kõik olid pärast Kanaari rallit väga elevil, aga me teadsime, mis meid ees ootab – seitse kruusarallit järjest. Inimesed unustavad kergesti, kui suur miinus on esimesena rajal olemine.“
Evans jääb siiski rahulikuks. „Peame lihtsalt iga etapi võtma eraldi ja endast parima andma. Hooaeg on veel pikk.“