• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 1, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

Tänak Horvaatia ralli eel: positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada

Admin lisas Admin
19.04.2022 12:02
WRC
Ott Tänak Autor/allikas: Hyundai Motorsport

Ott Tänak Autor/allikas: Hyundai Motorsport

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Ott Tänak (Hyundai) sõnas Horvaatia ralli eelBetsafe‘i blogis, et kuigi paus andis võimaluse auto arendusega edasi minna, siis aasta jooksul on vaja veel palju teha. Horvaatiat iseloomustab ta kui väga erilist asfaldirallit, kus tehti möödunud aastal omajagu valesid rehvivalikuid ja puudu jäi ka enesekindlusest. Selle võrra ollakse tänavu aga paremini valmis, kuid peamine ootus on rallipaaril võistlus lõpuni sõita.

Kui eelmise aastal elasid pealtvaatajad koroonapiirangutele vaatamata võistlusele tuliselt kaasa, siis Tänak kommenteeris, et ükski võistlus pole ilma fännideta päris see – olgu teed sirged või kõverad.

Milline nägi välja sinu programm Rootsi ja Horvaatia rallide vahelisel päris pikal, peaaegu kahe kuu pikkusel pausil? Kui palju oled selle aja jooksul saanud teha tööd auto testimiseks-arendamiseks?

Kaks nädalat tagasi sõitsime ühe testipäeva Horvaatias ja vahepeal oleme teinud ka ühe arenduspäeva.

Kui suurt tööd on vahepealsete kuudega ära tehtud auto arendamise juures? Enne eelmist etappi sõnasid, et esimene prioriteet on olnud auto vastupidavamaks muutmine – kas selles osas on tehtud edusamme?

Seda näeme järgmistel rallidel. Loomulikult andis vahepealne paus võimaluse asjadega edasi minna, aga teha on veel palju ja aasta jooksul oleks vaja veel palju areneda.

Üks asfaldietapp tänavu juba kavas oli – Monte Carlo etappi ei saa aga talviste olude tõttu päris klassikaliseks asfaldiralliks nimetada. Kui palju võime selle etapi tulemustest ja jõujoontest Horvaatia asfaldiralli eel ennustusi tehes välja lugeda? Või on vahepeal möödunud nii palju aega ja rallid niivõrd erinevad, et selliseid järeldusi teha ei saa?

Monte Carlo oli sel aastal väga kuiv ja olud olid paremad kui nüüd Horvaatias oodata võime. Üldiselt andis selleaastane Monte Carlo väga hea ülevaate teiste meeskondade vormist asfaldil, kuid meil oli jõuludest veel rasvakõht ees. Loomulikult õppisime palju, aga konkurente ei saa alahinnata, seega Horvaatia näitab, kes ja kuidas vahepeal edasi arenenud on.

Eelmise aasta Horvaatia ralli oli ülejäänud hooaega arvestades sinu jaoks isegi võrdlemisi edukas – vähemalt näiliselt väga suuri tehnilisi probleeme ei olnud ning said lõpuks neljanda koha. Millised peamised märksõnad ja teadmised sa eelmise aasta etapilt tänavuseks kaasa võtad?

Väga eriline asfaldiralli. Pinnase lugemine oli meie jaoks keeruline, sai tehtud omajagu valesid rehvivalikuid ja üleüldiselt oli enesekindlusest puudu, aga nüüd teame, mida oodata ja see annab võimaluse paremini eesootavaks valmistuda.

Tundub, et Rootsi ralli osutus Hyundai jaoks pärast pettumust valmistavat Monte Carlot üllatavalt edukaks. Kui kõrgele seekord Horvaatia ralli eel oma ootused asetada julged?

Positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada.

Eelmise aasta Horvaatia etapil paistsid silma pealtvaatajad, kes hoolimata koroonapiirangutest katsetele väga tulihingeliselt kaasa elasid. Sõitja mätta otsast vaadatuna – kui suurt rolli mängib kirglik publik hea rallielamuse juures? Kui antaks valida, siis kas pigem sõidaksid suurepäraste teedega, aga publikuta rallil või sellisel rallil, kus teed on väga igavad, aga kirglikke fänne on iga nurga peal väga palju?

Olgu need teed sirged või kõverad, aga võistlus ilma fännideta pole ikka päris see…

Hiljuti teatas Hyundai, et vahetub kontserni motospordiharu president – kui varem oli selleks Scott Noh, siis uus juht on Sean Kim. Kas ja kui palju sellise ametikoha inimene sinuga kokku puutub või sinu igapäevatööd mõjutab?

Kokku ikka puutume, Scott oli igal rallil olemas. Tema pigem võistluste ajal hoidis silma peal üldisel atmosfääril meeskonnas ja muudes olukordades on lüli tehase ja spordiosakonna vahel.

Kuuldavasti sai Kalle Rovanperä Horvaatia ralli eel ühe lisatestipäeva, kuna ta sai seal testida Pirelli rehve. Kui suur lisaeelis selline päev sõitja jaoks teiste ees on?

Sellisel päeval sõidetakse enamasti ainult kilomeetreid erinevate rehvidega ja üritatakse leida suundi arenguks. Praeguses olukorras, kui testipäevad on piiratud, tulevad ekstrakilomeetrid ikka kasuks.

Pirelli rehvitestipäevi saavad kasutada kõik sõitjad. Kas sina juba tead, millise ralli eel või millal sina Pirelli testipäeval osaleda saad?

Ei ole teada, see on Pirelli otsus.

Nüüd, kus uued regulatsioonid on mõned kuud kehtinud ja uute autodega on omajagu sõidetud – kas oled uue põlvkonna Rally1 autodega sõitmisega harjunud? Kui kerge või raske ümber harjuda oli ning millise nüansiga läheb/läks kõige kauem?

Senise perioodiga oleme ikka asjalikumaks saanud. On asju, millega tuli alguses arvestada, aga nüüd vaikselt keha võtab omaks. Auto kaal, mehaaniline käiguvahetus, viis käiku, hübriid jne. Aga palju asju saavad ka insenerid edasi arendada, mida ajas on õpitud, seega varsti peaksid autod olema uuesti vähe mängulisemad.

Horvaatia ralli teemalist intervjuud Tänakugaja ennustusi saab lugeda Betsafe’i blogist.

ShareTweetSend

Soovitame sulle ka neid

Kuvatõmmis: facebook.com/otttanakfanpage
WRC

Ott Tänak tänaõhtusest Pardirallist: See on vähim, mis me teha saame

1.06.2025 12:35
POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid
WRC

POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid

31.05.2025 11:36
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka ralli 2024, Foto: Romain Thuillier /Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Avaldati Kreeka MM-ralli osalejate nimekiri – stardis kolm Eesti ekipaaži ning 12 Rally1 autot

31.05.2025 11:10
Seastien Ogier ja Ott Tänak, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Ogier ennustab põnevat hooaja jätku autoralli MM-sarjas – Tänak näitas, et Hyundai on kiire

30.05.2025 12:36
Ott Tanak Sardiinia MM-rallil 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Karjääri neljandat Sardiinia võitu sihtiv Tänak: “Loodetavasti on kodutöö hästi tehtud ja oleme kohe õiges tempos”

30.05.2025 11:34
Adrien Fourmaux ja Ott Tänak Portugali MM-rallil 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Adrien Fourmaux avaldas, mis tegelikult tema Portugali ralli katkestamise põhjustas

28.05.2025 17:27

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kuvatõmmis: facebook.com/otttanakfanpage

Ott Tänak tänaõhtusest Pardirallist: See on vähim, mis me teha saame

lisas Admin
1.06.2025 12:35
0

POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid

POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid

lisas Admin
31.05.2025 11:36
0

Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka ralli 2024, Foto: Romain Thuillier /Hyundai Motorsport GmbH

Avaldati Kreeka MM-ralli osalejate nimekiri – stardis kolm Eesti ekipaaži ning 12 Rally1 autot

lisas Admin
31.05.2025 11:10
0

Seastien Ogier ja Ott Tänak, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ogier ennustab põnevat hooaja jätku autoralli MM-sarjas – Tänak näitas, et Hyundai on kiire

lisas Admin
30.05.2025 12:36
0

Ott Tanak Sardiinia MM-rallil 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Karjääri neljandat Sardiinia võitu sihtiv Tänak: “Loodetavasti on kodutöö hästi tehtud ja oleme kohe õiges tempos”

lisas Admin
30.05.2025 11:34
0

Ilmar Raissar ja Hardi Mets, Foto: Hardi Mets, Foto: TNSgraphy
Eesti Autoralli

Legendaarsed Hardi Mets ja Ilmar Raissar istuvad tänavusel Saaremaa rallil Lada VFTS rooli

10.10.2024 16:05

Tänane Top

Foto: t.me/asmg_rrp

Eesti piiri ääres toimunud Venemaa rallil hukkus kaardilugeja

1.06.2025 13:02
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka ralli 2024, Foto: Romain Thuillier /Hyundai Motorsport GmbH

Avaldati Kreeka MM-ralli osalejate nimekiri – stardis kolm Eesti ekipaaži ning 12 Rally1 autot

31.05.2025 11:10
Seastien Ogier ja Ott Tänak, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ogier ennustab põnevat hooaja jätku autoralli MM-sarjas – Tänak näitas, et Hyundai on kiire

30.05.2025 12:36
Kris Meeke. Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Kris Meeke loobub järgmisest stardist traagiliste sündmuste ja kaardilugeja vigastuse tõttu

30.05.2025 17:20
POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid

POWERSTAGE: Sardiinia MM-ralli eelvaade – Ajalugu soosib Hyundai võistlejaid

31.05.2025 11:36
Ott Tanak Sardiinia MM-rallil 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Karjääri neljandat Sardiinia võitu sihtiv Tänak: “Loodetavasti on kodutöö hästi tehtud ja oleme kohe õiges tempos”

30.05.2025 11:34

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee