• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
mai 17, 2025
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Tänak: hübriidi eripärad peavad saama sõidustiili osaks, aga rallisõit ei tohi unarusse jääda – VIDEO

Uuel aastal eriti kõva hooga! Podcasti stuudios on taas vaatajate poolt enim küsitud mees – Ott Tänak isiklikult.

Admin lisas Admin
13.01.2022 15:14
WRC
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Algav WRC hooaeg toob kaasa läbi aegade suurima uuenduse ehk hübriidautod. Värskes Betsafe’i spordiennustusportaali podcastis rääkis Ott Tänak sõidukite erilistest nüanssidest, ehitusest ja kiirusest. Muuhulgas selgub, mida arvab Tänak käigukangi tagasitulekust ja võimalikust konkurentsist R5 autodega. Lisaks avab ta Adamo lahkumise tagamaid ja põhjendab, miks allkirjastas uue lepingu erakordselt vara.

Uue rallihooaja esimese etapini Monte Carlos on jäänud nädal. Tänaku sõnul tuleb uus hooaeg seekord eriti kiiresti peale ning kuigi ajapuudus oli juba pool aastat tagasi, siis praegu on küsimus veelgi rohkem päevakorral. „Aga tuleb teha nii palju kui suudame, aasta jooksul läheb arendustegevus veel edasi,“ sõnas ta uues Betsafe’i podcasti episoodis.

Kuigi aasta algab WRC läbi aegade suurima muudatusega, mille peamine poolehoidja Tänak avalikult olnud ei ole, siis on tal hea meel ebaõnnestunud eelmine hooaeg Hyundais selja taha jätta. „Sisutihe aasta oli erinevate lugudega. Üldiselt need kaks aastat Hyundais on olnud natuke petlikud, sest maailmas on olnud omamoodi kriis. Koostöö hakkas pigem mõistlikult, aga kogu see koroona… meeskonda otse ei näinud ja keeruline oli uute inimestega tuttavaks saada. Hyundail oli ilmselgelt vaja areneda, et tasemele jõuda ja midagi jõudsime kahe aastaga ka ära teha,“ ütles Tänak.

Asfaldi peal oli enesetunne eelmises Hyundai WRC autos alati keeruline ja koduselt Tänak seal enda sõnul tunda ei saanud. Erinevad piirangud panid käe ette ka korralikule arendusele. „Esimesed mägirallid oli auto päris kiire, aga disaini poolest liiga õrn. Kõik tugevdused tehti kiiruse arvelt. Meeskond töötas tegelikult kõvasti ja kunagi ei löödud käega, aga auto oli disainitud nende poolt, kes enam meeskonnas pole ja süsteem on ajaga kõvasti muutunud.“



Viimase etapi eel ja uue hübriidauto simulatsiooniralliks oli Tänakule selge, et tema mitte osalemine enam hooaja lõpptulemust ei muudaks, aga kodus päästaks mõne inimese elu. Seetõttu võttiski ta viimase kuu vabaks ja proovis oma perekonnale olemas olla.

Aga miks sõlmis ta Hyundaiga uue lepingu erakordselt vara, juba maikuus? „Põhjus on lihtne – uued autod hakkasid rattaid alla saama ja oli võimalus arendustegevuses osaleda. Ilma allkirjata ei olnud keegi nõus näitama, mida plaanitakse, aga minu jaoks oli kriitiline, et saaksin uue auto sünni juures olla,“ kommenteeris Tänak podcastis. Protsess võttis aga tiimis palju aega ja lõpuks sai auto valmis alles novembriks. „Algselt testitud auto ei erine tegelikult palju sellest, mis lõpus välja tuli.“

Üsna varsti peale seda teatas Hyundai tiimijuht Andrea Adamo lahkumisest. Tänaku sõnul tuli see meeskonnale sama ootamatult, nagu avalikkusele. Ta kinnitab, et otsus ei puudutanud Adamo töist elu, vaid oli isiklikel põhjustel tehtud. Kuni selle hetkeni tegi tiimijuht Tänagu sõnul roppu tööd ja kogu meeskonnaga anti maksimum uue aasta nimel.

Uue hübriidautoga on Tänak saanud testida nädalapäevade jagu, kuid üllatuslikult ei ole sõidukit veel kordagi kruusateedele viidud. Rally1 autod on 1260 kilogrammiga sarja ajaloo raskeimad, mistõttu on täiesti reaalne, et mingitel katsetel hakkavad ka R5 autod mängima esiviisiku kohtade nimel. „Oht on seal, kus võimsus ei määra ja kaal on oluline – aeglased ja kitsad teed. Üldiselt suurtel teedel kaal ei määra ja kui head pidamist ning elektri lisavõimsust arvestada, siis võiks Rally1 kiirem olla,“ ütles ta.



Tänak võrdleb autosid Dakaril sõitvate bagidega. „Ümber on komposiit ja jämedalt kapott, esiklaas, katus ja tagaluuk peavad olema originaalauto küljest. Suures pildis ei ole ka aerot palju vähem kui eelmises autos. See näeb küll siledam välja, aga kuna auto põhi on kinni ehitatud, siis tekib F1 efekt, kus põrand töötab palju kaasa.“

WRC autoga võrreldes on Rally1 sõidukid pisut kohmakamad, mistõttu on aeglaste ja keeruliste teede peal kiiruse vahe suurem. Autol on Tänaku sõnul käike ja amordikäike vähem ja see on raskem. „Eelmine auto oli samamoodi võimas, aga seda oli raske hallata. Küll me uue ka paika saame – tuleb leida aken, kus ta toimib. Ralliautosid on varem ehitatud teisel eesmärgil, aga uued piirangud muudavad oluliselt üldist süsteemi,“ ütles Tänak interjuus.

Küsimusele, mis hetkedel elektrit kasutada on tema sõnul FIA-l keeruline seletus. Iga meeskonna enda otsustada on strateegia, aga energia regenereerimine toimub Tänaku sõnul ainult teatud jõuga pidurdamisel ja energiat saab ära kasutada ainult järgmisel kiirendusel. „See peab tulema instinktist ja tunnetusega, sest me peame sõitmisega ka tegelema ja muu asi ei tohi unarusse jääda. Eks oleme targemad kui paar rallit on ära sõidetud. Elektri kasutamise hetk oleneb strateegiast ja katse iseloomust. Kõige rohkem tööd saab olema inseneridel,“ ütles Tänak. Ta on siiski arvamusel, et õige rallisõit tahab sisepõlemismootorit, sest enamik emotsioonist tuleb häälest, mitte auto vaatamisest.

Samuti kinnitab Tänak, et vastupidiselt eesmärgile on hübriidtehnoloogia teinud tiimide jaoks asja kulukamaks. Lisaks ei mõista ta täielikult ka käigukangi tagasitoomise otsust. „Eks see on jälle kokkuhoiu strateegia. Teiselt pool vaadates teeb kangiga sõitmine võistluse väljakutsuvamaks. Üks asi on käigukastide vastupidavus, mis on inseneride jaoks keeruline, teine on rasketes oludes sõitmine. Kui on vaja käiku vahetada, aga kätt roolilt ära võtta ei tahaks.“

Kalendrivälistel Eesti rallidel Tänakut uue Hyundaiga tõenäoliselt näha ei saa. „Eks mõtteid on olnud, aga auto areng on jäänud väga viimasele hetkele. Esimesed pool aastat kuni aasta on ikkagi piiratud – täna me väga planeerime, kuhu läheme ja lisasõite pole lihtne võtta,“ ütles Tänak. Ühtegi hooajal eesootavat rallit ta eraldi välja tuua ei tahaks, vaid loodab jooksvalt näha, kus ollakse tugevad ja kus nõrgad. „Esimesel aastal on võtmekoht see, kes suudab kõige paremini reageerida oma nõrkadele kohtadele.“

Täispikka Betsafe Podcast #48 episoodi Ott Tänakuga saab vaadata blogist.

Share1Tweet1Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali MM-rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS15: Võimast hoogu näidanud Tänak võitis katse ja suurendas oluliselt edu Ogieri ees

17.05.2025 13:16
SS13: Rehvipurunemine rikkus Tänaku hea tulemuse kuid eestlased jätkavad liidrina
WRC

SS13: Rehvipurunemine rikkus Tänaku hea tulemuse kuid eestlased jätkavad liidrina

17.05.2025 11:29
Foto: João Castro Pereira
WRC

VIDEO: Vaata Robert Virvese karmi avariid Portugali rallil

17.05.2025 10:41
Sebastien Ogier ja Vincent Landais Portugali MM-rallil 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

SS12: Laupäeva alustas kõige kiiremini Sebastien Ogier, Tänak ei leia masinaga harmooniat

17.05.2025 10:25
Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Portugali rallil toimus karm avarii

16.05.2025 23:57
Robert Virves Portugali rallil, Foto: .facebook.com/robertvirves
WRC

Väga kahju! Esimese stardi Skoda Toksport meeskonnas teinud ja poodiumit jahtinud Robert Virves katkestas Portugali ralli

16.05.2025 22:18

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak ja Martin Järveoja Portugali MM-rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

SS15: Võimast hoogu näidanud Tänak võitis katse ja suurendas oluliselt edu Ogieri ees

lisas Admin
17.05.2025 13:16
0

SS13: Rehvipurunemine rikkus Tänaku hea tulemuse kuid eestlased jätkavad liidrina

SS13: Rehvipurunemine rikkus Tänaku hea tulemuse kuid eestlased jätkavad liidrina

lisas Admin
17.05.2025 11:29
0

Foto: João Castro Pereira

VIDEO: Vaata Robert Virvese karmi avariid Portugali rallil

lisas Admin
17.05.2025 10:41
0

Sebastien Ogier ja Vincent Landais Portugali MM-rallil 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS12: Laupäeva alustas kõige kiiremini Sebastien Ogier, Tänak ei leia masinaga harmooniat

lisas Admin
17.05.2025 10:25
0

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Portugali rallil toimus karm avarii

lisas Admin
16.05.2025 23:57
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
WRC

Videomeenutus: Päev mis lõpetas prantslaste 15-aastase valitsemise!

16.12.2022 11:47

Tänane Top

Robert Virves Portugali rallil, Foto: .facebook.com/robertvirves

Väga kahju! Esimese stardi Skoda Toksport meeskonnas teinud ja poodiumit jahtinud Robert Virves katkestas Portugali ralli

16.05.2025 22:18
Foto: João Castro Pereira

VIDEO: Vaata Robert Virvese karmi avariid Portugali rallil

17.05.2025 10:41
VIDEO: Adrien Fourmaux rääkis lähemalt, mis tegelikult tema katkestamise põhjustas

VIDEO: Adrien Fourmaux rääkis lähemalt, mis tegelikult tema katkestamise põhjustas

16.05.2025 20:52
Ott Tänak ja Martin JärveojaPortugali rallil 2024, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

AJAKAVA: Portugali MM-ralli ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

14.05.2025 11:33
SS8: Fourmaux katkestas teiselt kohalt – auto paremaks saanud Tänak jätkab liidrina

SS8: Fourmaux katkestas teiselt kohalt – auto paremaks saanud Tänak jätkab liidrina

16.05.2025 17:20
Takamoto Katsuta ja Aaron Johnston Portugali rallil 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS7: Katse võitnud Takamoto Katsuta tõusis kolmandaks – Tänakul probleemid autoga

16.05.2025 16:35

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje

© 2019 ralli.ee

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?