Ott Tänak loodab, et Tšiili ralli sobib tema ja Hyundai autole paremini, pärast keerulist nädalavahetust Paraguays, kus MM-tiitli eest võitlev eestlane pidi leppima ootustest tagasihoidlikuma tulemusega.
Paraguays tunnistas Tänak, et tema debüüt sellel rallil oli „keeruline nädalavahetus autos”, kuna kogu sõidu vältel tuli tal rinda pista i20 N seadistuse ja tasakaalu leidmisega. Kuigi reedeks suutis ta tõusta teisele kohale ja seega lülituda võitlusse esikoha nimel, kukutas laupäevahommikune rehvipurunemine ta taas tahapoole.
2019. aasta maailmameister suutis küll veel kord tagasi pildile tõusta ja püsis poodiumikonkurentsis kuni pühapäevani, mil teine rehviprobleem lõpetas kõik lootused esikolmikusse jõudmiseks. Lõppkokkuvõttes lõpetas ta viiendana, jäädes vaid 4,4 sekundi kaugusele teisena lõpetanud Elfyn Evansist. Hiljem tõusis ta aga neljandaks pärast seda, kui Hyundai otsustas taktikalistel põhjustel katkestada Adrien Fourmaux’ auto – see annab tiimile rohkem paindlikkust järgmise etapi seadistuste osas.
„Meil oli sellel nädalavahetusel tõsiseid raskusi. Me ei olnud lähedalgi sellele tasemele, kus tahtsime olla, ja kogu ralli oli rehvipurunemiste tõttu autos väga keeruline,” tunnistas Tänak sarja kodulehele.
„Püüdsime mitmete muudatustega seadistust tööle saada, kuid see ei hakanud toimima. Selliselt teise koha käest libisemine teeb haiget.”
Tšiili rallilt, mis toimub järgmisel nädalal, ootab Tänak paremat tulemust. See on olnud tema jaoks edukas võistluspaik – 2019. aastal võitis ta seal Toyotaga ja viimati ka M-Sport Fordiga. Eelmisel hooajal lõpetas ta Hyundai roolis võistluse kolmandana.
„Meistrivõistluste seis pole oluliselt muutunud, kõik on jätkuvalt väga tihedalt koos. Loodetavasti sobib Tšiili meile enam ja saame anda vastulöögi,” lisas Tänak, kes jääb MM-sarja liidrist Elfyn Evansist 18 punkti kaugusele.
Sama usub ka Hyundai tiim, kes soovib Tšiilis pakkuda konkurentsivõimelisemat esitust – seni pole nad seal etapivõiduni jõudnud.
Hyundai tehniline direktor Francois-Xavier Demaison on sama meelt. Just sel põhjusel otsustati pärast finišit katkestada ka Adrien Fourmaux‘ masinaga. See kergitas Tänaku algselt viiendalt kohalt neljandaks ja lubab prantslase autos teha karistusevabalt detailivahetusi.
“Pole kahtlustki, et see oli meie jaoks keeruline ralli paljude tõusude ja mõõnadega,” sõnas ta. “Tulemused ei kajasta meie auto võimeid sel nädalalõpul, meie meeskonnal on selgelt olnud raskusi seadistuse ja muude tehniliste probleemidega, samuti rehvidega.”
“Seetõttu otsustasime Adrieni auto pensionile saata, et meil oleks Tšiili seadistuse osas rohkem vabadust. Kuigi kaasa on võtta ka positiivset – oleme saanud korralikke punkte ja sõitjate üldarvestuses on endiselt kõik lahtine, siis Tšiilis soovivad kõik teha parema nädalalõpu.”