Toyota Gazoo Racing (TGR) on valmis saanud uue ralliauto GR Corolla RC2, mis on suunatud eelkõige Põhja-Ameerika turule. Tegemist on märgilise sündmusega, sest viimati arendas Toyota uue Corolla ralliversiooni rohkem kui veerand sajandit tagasi.
Uue mudeli arendusprotsessi kaasati Toyota MM-sarja meeskonna tipud Jari-Matti Latvala ja Juho Hänninen, kes vastutasid auto testimisprogrammi eest. GR Corolla teeb oma debüüdi märtsikuus toimuval 100 Acre Wood rallil USA-s, kus rooli istub ameeriklane Seth Quintero. 23-aastane sõitja teeb kaasa kogu ülejäänud hooaja ning Toyota kaalub 2026. aastaks ka teise auto välja panemist valitud etappidel.
Tehnika pärineb edukalt väikevennalt
GR Corolla RC2 loomisel on kasutatud kogemusi, mis saadi eduka GR Yaris Rally2 arendamisel. Autol on sama 1,6-liitrine kolmesilindriline turbomootor ja jõuülekanne. Kuigi auto hakkab võistlema Ameerika rallisarja (ARA) RC2-klassis, on selle suutlikkus Toyota sõnul võrreldav rahvusvahelise Rally2-kategooriaga.
Toyota Gazoo Racingu teatel on uue auto eesmärk tugevdada Corolla mudeli pärandit ja toetada rallispordi arengut Põhja-Ameerikas. Kuna GR Corolla on sealsetel teedel populaarne sportauto, soovitakse läbi motospordi pakkuda klientidele emotsionaalset sidet ja arendada saadud kogemuste põhjal veelgi paremaid seeriaautosid.

Värskelt Toyota ridadesse kuuluv Seth Quintero on seni tuntust kogunud eelkõige maratonrallidel. Tänavusel Dakari rallil võitis ta Toyota Hiluxiga kaks etappi Quintero on uue masinaga juba esimesed testid koos kogenud soomlastega läbinud.
Tema kaardilugejana asub ametisse soomlane Topi Luhtinen. Quintero sõnul on see tema jaoks täiesti uus maailm, kuid ta ootab seda põnevusega.
“Olen harjunud sõitma rallireididel 500 kilomeetrit või rohkemgi päevas. Tavarallil läbitakse päevas umbes 100 kilomeetrit, mis tähendab, et sõit on palju intensiivsem,” selgitas Quintero. “GR Corolla on kerge ja nobe, Dakari Hilux aga suur ja raske – need on nagu kaks eri maailma, kuigi teatud sõiduomadustelt on neil ka ühiseid jooni. Testidel on auto tundunud suurepärane ja loodan meeskonnale häid tulemusi tuua.”

Legendaarse nime taastulemine
Corolla on Toyota ralliajaloos mänginud olulist rolli. Paljud fännid mäletavad veel 1999. aastat, mil Corolla WRC tõi Jaapani tootjale viimase meeskondliku maailmameistritiitli enne pikka pausi. Veelgi varem, 1975. aastal, saavutas Hannu Mikkola Corolla TE27 mudeliga võidu legendaarsel Soome rallil.
Viimastel aastatel on Toyota ralliprogrammi sümboliks olnud Yaris, kuid nüüd on Corolla uue põlvkonna ralliautona vähemalt Ameerika mandril taas stardis.















