Toyota tehniline direktor Tom Fowler tunnistas väljaandele Dirtfish, et tema meeskonnal oli helimoodul valmis juba enne kui FIA selle kohustuslikuks muutis.
Eelmisel kuul toimunud Mehhiko rallile eelnenud nädalal uuendas FIA 2023. aasta ralli1 tehnilisi eeskirju, kohustades iga meeskonda paigaldama oma Rally1 autole nn helimooduli, mis teeb häält kui auto liigub elektri jõul..
Järgmisel nädalal toimuv Horvaatia ralli on viimane WRC-etapp, kus meeskonnad ei pea neid helimooduleid kasutama, sest reeglid jõustuvad alates 1. maist.
Kuid Fowler paljastas DirtFishile, et Toyota oli seda süsteemi juba eelmisel aastal proovinud ja tegelikult oli neil selline süsteem olemas juba selle aasta Monte Carlo ralliks.
“See on tegelikult midagi mida me uurisime Toyotas juba enne selle reguleerimist, sest meie piloodid kurtsid 2022. aastal, et eriti rahvastatud hooldusparkides oli mõnikord raske autoga edasi liikuda, kuna see on nii vaikne ja inimesed ei kuulnud neid.”
“Nii et me otsisime lahendust, kuidas inimesi hoiatada, et auto on tulemas ja saaksime turvalisemalt liikuda läbi rahvarohkete piirkondade. Ja siis, kui FIA tuli ja ütles, et seda tuleks reguleerida, olime juba üsna valmis selleks.”
Fowler tunnistas lisaks, et see helimoodul on neil Toyotale juba praegugi paigaldatud ja nad saavad seda kasutada kui peaks vajadus tekkima.
Lisaks tuli välja, et kolme meeskonna vahel oli juba sisuline kokkulepe arendada välja helimoodul Monte Carlo ralliks, kuid Toyota oli ainuke meeskond, kes sellega hakkama sai.
“Me tegelesime sellega eelmisel aastal, sest teadsime, et see [reegel] võib olla tulemas,” ütles M-Spordi tehniline direktor Chris Williams.
„Tegelikult oli meil safaris ka prooviversioon, kuid see polnud eriti edukas ja peale seda oleme töötanud muude asjade kallal.”
Hetkel pole veel kinnitatud millist heli M-Spordi ja Hyundai meeskonna autod tegema hakkavad, kuid Toyota süsteem on pigem elektrimootori heli võimendus, mis sarnaneb maanteeautodel leiduvaga.
Avalda arvamust post