• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 20, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Urmo Aava ja Priit Priimägi Rally Estoniast: nii võimsaid autosid ei ole siin veel nähtud

Betsafe podcast #53

Admin Admin
18.05.2022 11:57
WRC, WRC Videod
17
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Seekordses Betsafe’i spordiennustusportaali podcastis on külas Rally Estonia taustajõud – peakorraldaja Urmo Aava ja turvaülem Priit Priimägi. Jutuks tuleb juulis toimuv etapp: mis on teisiti, milline on rada ja katsed, teekate ning kui suurt rahvahulka oodatakse. Lisaks arutletaksepodcastis, kas ja milliseid muutusi on neile kaasa toonud hübriidautod ning kuidas ikkagi tagatakse raja ääres turvalisus. Selgub, mis tekitab Priimäele ja Aavale endile enim elevust seekordse Rally Estonia puhul.

Selle aasta Rally Estoniale ennustatakse ligikaudu 40 tuhandet pealtvaatajat, samas kui Horvaatia ralli külastajate arv oli küündinud 400 tuhandeni. „Ma ei taha kedagi kritiseerida, aga oleme algusest peale Eestis opereerinud päris indiviididega, keda üles märgime. Rääkides Horvaatiast, siis kui palju oli seal kiiruskatsete kilomeetreid? Igaüks võib kodus teha väikese matemaatika – ei mahu ära. Meie numbrid on väga realistlikud – kas nad meeldivad või mitte, aga nad on täpselt sellised, nagu nad on ja me ei hakka neid moonutama,“ kommenteeris Aava Betsafe’ipodcasti uues episoodis.

Koroona vaibumine on andnud korraldajatele võimaluse ka vaatajatele rohkem vabadust anda. Kas pealtvaatajate alad on piisavalt suured, et rallifänn saab ka metsa sisse minna vaatama? Priimägi selgitab, et osad alad on venitatud väga pikaks, võrreldes seda Soome stiiliga, kus saab kilomeetrite viisi mööda metsaäärt liikuda. „Me läheme järjest rohkem tagasi sinna, kus nimetame seda ürgralliks. Peab aga aru saama, et kuna oleme nii suureks kasvanud, ei saa inimesi igale poole lasta, sest tekib probleem kohalikega,“ sõnas ta.

Selleaastasel Rally Estonial on 24 katset ning võrreldes eelmise aastaga on täiesti identseid katseid kaks. „Igal katsel oleme midagi muutnud: väike uus lõik, mingi katse tagurpidi pööratud,“ sõnas Priimägi. Uutele territooriumitele mehed aga praegu ei kipu. „Organisatsioonina võtsime selleks aastaks seisukoha, et kõik teadmised, infrastruktuur ja muu varustus, mida oleme arendanud ja kogunud, realiseerime ära. Kui tormame kogu aeg uusi territooriume vallutama, ei kasuta me seda kunagi ära,“ selgitas Aava.

Rally Estonia organisatsioon on meeste sõnul kahe käega selle poolt, et poodium tagasi Tartusse ja kesklinnamelusse tuua. Aava sõnul tundus selle Raadile viimine algselt logistiliselt hea mõttena. „Aga ikkagi, inimene on inimene. Kui viid poodiumi eemale, ta peab tegema lisapingutuse ja piletiraha maksma, muudab see kõike. Kui eelmisel aastal pärast rallit helistasin tiimipealikele ja sõitjatele, tuli päris mitmest kohast tagasisidet, et muidu oli väga tore, aga kurja küll, tooge poodium kesklinna tagasi,“ tõdes endine ralliäss.

Sel aastal on rallietapil enam kui 500 julgestajat ning lisaks on kõik autod kogu aeg jälgimisel. „Igas autos on FIA boks, mis on autos nii hooldusel ajal kui ka praegu, kui autod tehases seisavad. Boksist jookseb info juhtimiskeskusesse, kust on kogu info näha. Kui juhtub ka avarii, näeme näiteks g-jõudu ehk seda, kui kõva pauk oli,“ selgitas turvaülem.

Aga kuidas jälgitakse, et raja ääres ei oleks mõnda pahatahtlikku punti, kes midagi võib tee peale panna? Selleks kasutatakse nii julgestajaid kui FIA boksi. „Juhtimiskeskuses on läbi FIA boksi kõigi autodelive-pilt, mida FIA inimesed jälgivad. Kui nad midagi näevad, läheb info läbi juhtimiskeskuse julgestajatele või raja ääres olevatele katsepealikele ning kohe reageeritakse,“ sõnas Priimägi.

Turvalisuse teema kerkiks mõistagi teravamalt esile seoses Vene sõitja Nikolai Gräziniga – mehe etapil osalemine tähendaks suuremat pahandusteohtu pealtvaatajate poolt. Kas mees on tänavu stardis? „See on nii Rally Estonia, Eesti Autospordi Liidu kui Eesti Olümpiakomitee otsus, et meil ei stardi ei Vene, Valgevene ega neutraallipu all sportlased. Nii kaua, kui see otsus on meie käes, Gräzin siia ei tule,“ lausus veendunult ralli peakorraldaja.

Ralli kommertsdirektor Tarmo Hõbe ütles sügisel välja, et sel aastal näeb ka osalemas rahvuslikke klasse. Aava sõnul nähti juba ammu, et seda on mõistlik teha. „Ühtepidi on seal FIA reglemendid ning omakeskis ei saadud kokkuleppele, kuidas teha nii, et kõik oleksid rahul. Murekohaks oli, kuhu panna rahvuslik klass: pannes WRC esimese ja teise läbimise vahele, sõidaksid Eesti meistrivõistluste kiireimad ehk neljarattaveolised ees ning kaheveolised tagapool. See aga tekitaks vale sõidujoont. Kui veel veokad panna, läheks täiesti käest ära. Kui aga igal aastal tipud lähevad ära Rally Estonialt sõnadega, et „kuramuse jäljed on siin“, hakkab see meid õõnestama.“ Lahendusena sõidavad neljaveolised enne WRC-d ehk saavad teha WRC-le õiged jäljed ette.

Levinud olukorrale, kus ralli võitja sisuliselt otsustatakse reedel ära, Aava head lahendust ei näe. „Tahaks, et oleks huvitav ralli algusest lõpuni, aga samas töötame kõik selle nimel, et oleks palju kihvte tehnilisi katseid.“ Kas äkki peaks reedel olema ehk laiad n-ö lennuväljad, kus saada rütm sisse ning alles siis järgnema tehnilised katsed? „Siin on küsimus WRC sarjas laiemalt ning mingite rallide sobivuses konkreetsetele sõitjatele. Võtame näiteks Rally Estonia favoriidid – Tänak, Rovanperä, Breen ja see ongi kõik. Evans ja Neuville on seal lähedal, aga tegelikult need kolm meest hakkavad võitlema esikoha nimel,“ kommenteeris Aava.

Mis on meeste endi jaoks selle aasta ralli präänik ehk elevusetekitaja? Priimäele on selleks turvalisus ehk et ralli saaks turvaliselt korraldatud ning uudne tarkvaraarendus. „Kogu ralli, kõik inimesed, autod, atraktsioonid ja muu läheb Rally Estonia poolt arendatavasse programmi ja onlive’is jälgitav.“ Pealtvaataja jaoks tähendab see lisainfot äppi ehk inimene saab seal teha plaani enam kui üle 70 ala, jälgida reaalajas liiklusolukorda, parkimiskohti ja muud.

Aava präänikuks on aga ralli iseloom, selle eripära ning Rally1 auto. „380 hobujõudu sisepõlemismootorit, 136 hobujõudu lisaelektrimootorit ehk kokku üle 500 hobujõu absoluutvõimsust. Kohalik publik ei ole nii võimsaid autosid tegelikult kunagi näinud. Kui sa küsid, et kui ma ei oleks korraldaja ning mis oleks see üks asi, mille pärast ma Rally Estoniale läheksin, siis läheksin neid superautosid vaatama,“ lausus ta.

Täispikka Betsafe Podcast #53 episoodi Urmo Aava ja Priit Priimäega saab vaadata blogist.

Märksõnad: rally estoniaRally Estonia 2022
Share7Tweet4Send

Soovitame sulle ka neid

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit
WRC

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

19.10.2025 15:13
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel
WRC

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Dufour Fabien /Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS17: Tänakul ärev moment Neuville’i avariipaigas – eestlased pääsesid õnneks vaid ajakaotusega

19.10.2025 12:49

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

Indrek
19.10.2025 20:53
0

Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

Indrek
19.10.2025 18:14
0

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

Indrek
19.10.2025 15:18
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

Indrek
19.10.2025 15:13
0

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

Indrek
19.10.2025 14:23
0

Karjääri algusaastatel sõitis Ilmar Raissar Volgaga. Foto: Alo Ivaski erakogu
Kurvilise tee legendid

Kuula intervjuud Ilmar Raissarega. Kuidas sündis rallipaar Raissar/Talvar, Kreeka MM-ralli tulised seiklused ja palju muud…

12.04.2023 11:14

Tänane Top

Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Dufour Fabien /Hyundai Motorsport GmbH

SS17: Tänakul ärev moment Neuville’i avariipaigas – eestlased pääsesid õnneks vaid ajakaotusega

19.10.2025 12:49
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee