Täpselt aasta tagasi juhtis Hyundais sõitev Thierry Neuville autoralli MM-sarja 18 punktiga. Täna on olukord hoopis vastupidine – belglane jääb sarja liidrist Elfyn Evansist maha juba 50 punktiga. Mis on juhtunud?
Neuville saavutas hooaja alguses kolmanda koha Rootsis ja Keenias, kuid ülejäänud etapid on tema jaoks kujunenud pettumuseks. Sardiinia ralli lõppes tema jaoks varakult – katkestamine viiendal kiiruksatsel, pühapäeval õnnestus saada vaid üks punkt ning lisaks Power Stage’i eest neli silma.
„Peame lihtsalt leidma viisi, kuidas sellest olukorrast välja tulla. Sardiinia on minevik ja selle üle pole mõtet pikalt juurelda. Me teame, milleks oleme võimelised,“ ütles Neuville ralliväljaandele DirtFish.
Hyundai tehniline juht François-Xavier Demaison leiab, et Neuville seisab silmitsi sarnase probleemiga nagu Kalle Rovanperä Toyotas – kohanemine uute rehvidega.
„Thierry on kogu karjääri sõitnud rehvidega, mille taga on 30 aastat arendust. Ma ei taha Hankooki süüdistada – nad on loonud väga vastupidava rehvi, mis ei lagune kergesti. Kuid jõudluse pool on teine teema. Võib-olla pole neil piisavalt kogemust kõrge jõudlusega rehvide tootmisel,“ arvas Demaison.
Hankook pidi kohe hooaja alguses valmistama suure valiku erinevaid rehve Monte Carlo, Rootsi, Keenia ja asfaldirallide jaoks, mis esitas neile tõsise väljakutse. Kogenud sõitjate jaoks on Hankookidega kohanemine olnud keeruline.
Motivatsioon pole kadunud
Kuigi mõned on kahtluse alla seadnud 37-aastase Neuville’i motivatsiooni pärast maailmameistriks tulekut, lükkab sõitja need jutud ümber.
„Muidugi on motivatsioon alles. Iga hooaeg on erinev. Praegu võistleme kolme autoga viie Toyota vastu, mis muudab olukorra meeskonnale raskemaks,“ selgitas Thierry Neuville.
Ta viitas kaudselt ka soovile, et Hyundai tooks rajale neljanda auto, mis aitaks nii strateegiliselt kui testimisel.
Viimastel nädalatel on räägitud Hyundai võimalikust lahkumisest MM-sarjast, kuid Neuville sõnul sellist plaani vähemalt lähitulevikus ei paista.
„Meeskonnas on õhkkond muutunud lootusrikkamaks, kõigil tundub olevat rohkem motivatsiooni ja tiimitöö toimib hästi. Ametlikku kinnitust pole, aga tunnetus ütleb, et me liigume õiges suunas.“
Ka uute rehvidega harjumine edeneb tema sõnul samm-sammult.
„Hooaja algus oli tõeline võitlus. Nüüd hakkab rehvidega tekkima parem tunne ja auto tundub kiire. Probleemiks on olnud seadistuste keerukus – neid on raske sobitada uute rehvidega. Aga me töötame selle kallal iga päev.“