• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 28, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Wilson avaldas, mida tema arvates peaks WRC õppima W2RC sarjast

M-Spordi tiimiboss leiab, et WRC võiks võtta eeskuju kestvussarja paindlikkusest

Admin Admin
6.05.2025 11:55
WRC
Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

110
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Autoralli MM-sari seisab silmitsi keerulise olukorraga. Kui 2017. aasta tehniliste muudatuste järel tundus, et ees ootab uus kuldaeg – rohkem võimsust ja rohkem tootjaid – siis tegelikkus on vastupidine.

 

Kui kõigepealt lahkus Citroen, siis nüüd käivad jutud ka Hyundai võimalikust lahkumisest, mis jätaks sarja vaid kaks automarki.

Samal ajal on kestvusrallis (W2RC-sarjas) toimunud vastupidine areng. 2022. aastal loodud sari on kiiresti arenenud ja toonud kaasa mitmeid uusi tootjaid, sealhulgas Fordi, Dacia ja Defenderi.

Üheks suurimaks eduteguriks peetakse paindlikke tehnilisi reegleid, mis lubavad erinevat tüüpi jõuallikaid – vabalthingavaid ja turbomootoreid, hübriide ning isegi vesinikuajameid. Kõigi mootoritüüpide võrdseks muutmiseks kasutatakse pöördemomendi mõõtjat, mis aitab säilitada ausat konkurentsi.

M-Sporti esindaja Matthew Wilson leiab, et just selline tehniline paindlikkus on W2RC edu aluseks. Tema sõnul võimaldavad need reeglid erinevatel tootjatel tulla sarja oma lahendustega, ilma et keegi satuks ebavõrdsesse olukorda.

„Meie kasutame vabalthingavat V8 mootorit, Dacial on kaheturboga V6 ning kuigi Audi ajal meil ei olnud pöördemomendi mõõtjaid, siis nüüd on sellise süsteemi lisamine väga lihtne – ja nii saavadki täiesti erinevad jõuallikad võrdselt konkureerida,“ rääkis Wilson Dirfishile.

„Need on asjad, millest WRC võiks kindlasti õppust võtta, sest need võimaldavad väga erinevatel jõuallikatel koos võrdselt võistelda.”

“WRC peaks tõsiselt hakkama mõtlema pöördemomendi mõõtja kasutuselevõtule, sest see töötab väga hästi – isegi karmimates tingimustes kui WRC-s.”

“Lisaks on meie V8 mootori heli muutunud fännide seas väga populaarseks, saame selle kohta pidevalt tagasisidet. Ja see V8 suudab konkureerida ka V6 mootoriga ning töötab taastuvkütusel.“

Kuna M-Sport kasutab oma V8 mootoris taastuvat kütust, tagatakse sellega ka keskkonnasõbralikkus.

Toyota Gazoo Racingu juht Andrea Carlucci lisas, et W2RC säilitab endiselt ralli algupärase seiklusvaimu, kus kirg on tähtsam kui raha. Samas näeb ta sarja kui võimalust arendada tehnoloogiaid, mida saab hiljem kasutada ka tavaliikluses, näiteks vesinikutehnoloogiat.

Kuigi vara on öelda, kas WRC suudaks W2RC eeskujul muutuda, näitab viimane, et paindlikkus ja tehniline mitmekesisus võivad tuua uusi osalejaid ja suurendada sarja atraktiivsust.

Dakari ralli positsioon W2RC-s on võrreldav Le Mansiga kestvussõitudes – see on sündmus, mida kõik tahavad võita.

Hei, ralli.ee lugeja! Liitu meie WhatsAppi kanaliga ja saa kõige värskemad ralliuudised, tulemused ning olulisemad hetked mugavalt ja otse oma telefoni!

 

Märksõnad: Andrea CarlucciMatthew WilsonW2RCWRC
Share44Tweet28Send

Soovitame sulle ka neid

Kalle Rovanperä, Foto: Toyota Gazoo Racing
Ringrada

Esmakordselt F2 vormelit proovinud Kalle Rovanperä jagas esmamuljeid

28.10.2025 18:18
Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

28.10.2025 15:48
Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport
WRC

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

28.10.2025 10:40
Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

27.10.2025 21:53
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

27.10.2025 19:29
Elfyn Evans, Monte Carlo ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Evansil on võimalus kindlustada maailmameistritiitel juba Jaapanis – keeruline, kuid mitte võimatu

27.10.2025 18:05

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kalle Rovanperä, Foto: Toyota Gazoo Racing

Esmakordselt F2 vormelit proovinud Kalle Rovanperä jagas esmamuljeid

Indrek
28.10.2025 18:18
0

Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

Indrek
28.10.2025 15:48
0

Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

Admin
28.10.2025 10:40
0

Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

Indrek
27.10.2025 21:53
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

Indrek
27.10.2025 19:29
0

VIDEO: Markko Märtin tegi Dirtfishi ajakirjanikule sõitu legendaarse LADA-ga
WRC

VIDEO: Markko Märtin tegi Dirtfishi ajakirjanikule sõitu legendaarse LADA-ga

2.08.2023 10:28

Tänane Top

Ott Tänak, Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak on tänavu teeninud peaaegu kolm korda rohkem katsevõite kui MM-sarja liider

27.10.2025 21:53
Ott tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

Fordi jätkamine WRC-sarjas sõltub promootorist

28.10.2025 10:40
Cyril Abiteboul, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Milline on Hyundai tulevik? – tiimijuht rääkis ausalt ja otse, mis tema arvates WRC-s valesti on

28.10.2025 15:48
Elfyn Evans, Monte Carlo ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Evansil on võimalus kindlustada maailmameistritiitel juba Jaapanis – keeruline, kuid mitte võimatu

27.10.2025 18:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally RACC 2019 Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Täna, kuus aastat tagasi sai Eesti esimesed autoralli maailmameistrid – Ott Tänaku ja Martin Järveoja

27.10.2025 19:29
Ott Tänak Foto: Toyota Gazoo Racing

Tänak ei ole ainus – maailmameistrid, kes lahkusid pärast tiitlivõitu üllatuslikult meeskonnast

24.10.2025 12:10

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee