• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
november 27, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Wilson avaldas, mida tema arvates peaks WRC õppima W2RC sarjast

M-Spordi tiimiboss leiab, et WRC võiks võtta eeskuju kestvussarja paindlikkusest

Admin Admin
6.05.2025 11:55
WRC
Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

110
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Autoralli MM-sari seisab silmitsi keerulise olukorraga. Kui 2017. aasta tehniliste muudatuste järel tundus, et ees ootab uus kuldaeg – rohkem võimsust ja rohkem tootjaid – siis tegelikkus on vastupidine.

 

Kui kõigepealt lahkus Citroen, siis nüüd käivad jutud ka Hyundai võimalikust lahkumisest, mis jätaks sarja vaid kaks automarki.

Samal ajal on kestvusrallis (W2RC-sarjas) toimunud vastupidine areng. 2022. aastal loodud sari on kiiresti arenenud ja toonud kaasa mitmeid uusi tootjaid, sealhulgas Fordi, Dacia ja Defenderi.

Üheks suurimaks eduteguriks peetakse paindlikke tehnilisi reegleid, mis lubavad erinevat tüüpi jõuallikaid – vabalthingavaid ja turbomootoreid, hübriide ning isegi vesinikuajameid. Kõigi mootoritüüpide võrdseks muutmiseks kasutatakse pöördemomendi mõõtjat, mis aitab säilitada ausat konkurentsi.

M-Sporti esindaja Matthew Wilson leiab, et just selline tehniline paindlikkus on W2RC edu aluseks. Tema sõnul võimaldavad need reeglid erinevatel tootjatel tulla sarja oma lahendustega, ilma et keegi satuks ebavõrdsesse olukorda.

„Meie kasutame vabalthingavat V8 mootorit, Dacial on kaheturboga V6 ning kuigi Audi ajal meil ei olnud pöördemomendi mõõtjaid, siis nüüd on sellise süsteemi lisamine väga lihtne – ja nii saavadki täiesti erinevad jõuallikad võrdselt konkureerida,“ rääkis Wilson Dirfishile.

„Need on asjad, millest WRC võiks kindlasti õppust võtta, sest need võimaldavad väga erinevatel jõuallikatel koos võrdselt võistelda.”

“WRC peaks tõsiselt hakkama mõtlema pöördemomendi mõõtja kasutuselevõtule, sest see töötab väga hästi – isegi karmimates tingimustes kui WRC-s.”

“Lisaks on meie V8 mootori heli muutunud fännide seas väga populaarseks, saame selle kohta pidevalt tagasisidet. Ja see V8 suudab konkureerida ka V6 mootoriga ning töötab taastuvkütusel.“

Kuna M-Sport kasutab oma V8 mootoris taastuvat kütust, tagatakse sellega ka keskkonnasõbralikkus.

Toyota Gazoo Racingu juht Andrea Carlucci lisas, et W2RC säilitab endiselt ralli algupärase seiklusvaimu, kus kirg on tähtsam kui raha. Samas näeb ta sarja kui võimalust arendada tehnoloogiaid, mida saab hiljem kasutada ka tavaliikluses, näiteks vesinikutehnoloogiat.

Kuigi vara on öelda, kas WRC suudaks W2RC eeskujul muutuda, näitab viimane, et paindlikkus ja tehniline mitmekesisus võivad tuua uusi osalejaid ja suurendada sarja atraktiivsust.

Dakari ralli positsioon W2RC-s on võrreldav Le Mansiga kestvussõitudes – see on sündmus, mida kõik tahavad võita.

Hei, ralli.ee lugeja! Liitu meie WhatsAppi kanaliga ja saa kõige värskemad ralliuudised, tulemused ning olulisemad hetked mugavalt ja otse oma telefoni!

 

Märksõnad: Andrea CarlucciMatthew WilsonW2RCWRC
Share44Tweet28Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak ja Martin Järveoja, Rally Estonia 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ametlik: selgus WRC-sarja kütusetarnija järgmiseks kolmeks aastaks

27.11.2025 18:42
Ott Tänak Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak pika päeva järel: eesmärk ellu jääda sai täidetud, aga ilmselgelt vajame homseks rohkem kiirust

27.11.2025 18:17
Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS7: Katse võitnud Tänak vähendas oluliselt vahet esikolmikuga – Fourmaux tõusis ralli liidriks

27.11.2025 16:02
Martins Sesksi Ford Puma parem tagumine ratas katse lõpus
WRC

SS6: Rehvipurunemine röövis super sõitu teinud Sesksilt liidrikoha

27.11.2025 15:15
Danilo Pereira ja Ott Tänak Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

PILDID ja VIDEO | Tänak pakkus jalgpalli Euroopa meistrile elu sõidu: ma pole kunagi varem nii suurt elevust tundnud

27.11.2025 14:38
Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS5: Sesks jätkab võimsalt – Aega kaotanud Tänak: “Auto tasakaal on ikka väga paigast ära”

27.11.2025 14:15

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak ja Martin Järveoja, Rally Estonia 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ametlik: selgus WRC-sarja kütusetarnija järgmiseks kolmeks aastaks

Indrek
27.11.2025 18:42
0

Ott Tänak Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak pika päeva järel: eesmärk ellu jääda sai täidetud, aga ilmselgelt vajame homseks rohkem kiirust

Indrek
27.11.2025 18:17
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS7: Katse võitnud Tänak vähendas oluliselt vahet esikolmikuga – Fourmaux tõusis ralli liidriks

Indrek
27.11.2025 16:02
0

Martins Sesksi Ford Puma parem tagumine ratas katse lõpus

SS6: Rehvipurunemine röövis super sõitu teinud Sesksilt liidrikoha

Indrek
27.11.2025 15:15
0

Danilo Pereira ja Ott Tänak Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

PILDID ja VIDEO | Tänak pakkus jalgpalli Euroopa meistrile elu sõidu: ma pole kunagi varem nii suurt elevust tundnud

Indrek
27.11.2025 14:38
0

Ott Tänak (Foto: Sterotek Film)
Kurvilise tee legendid

Ott Tänak ja Markko Märtin osalevad filmis “Kurvilise tee legendid”!

25.04.2023 08:05

Tänane Top

Ott Tänak Saudi Araabia 2025 Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak avalikustas lahkumise otsuse tagamaid: plaan WRC-karussellilt maha astuda küpses juba enne kodust rallit

26.11.2025 15:31
Alejandro Cachón. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ränk maandumine Saudi-Araabia MM-rallil viis värsked etapivõitjad helikopteriga haiglasse

27.11.2025 10:36
Ott Tänak Tšiili MM-rallil 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Auto tasakaaluga hädas olev Tänak avas murede tausta: me ei saanud rallile startida nii nagu lootsime

27.11.2025 11:06
Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Võimas! Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid viimast rallit katsevõiduga!

26.11.2025 20:30
Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS7: Katse võitnud Tänak vähendas oluliselt vahet esikolmikuga – Fourmaux tõusis ralli liidriks

27.11.2025 16:02
Ott Tänak ja Martin Järveoja Saudi Araabia MM-ralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

SS3: Tänak tõusis võimsa sõiduga neljandaks – katse võitnud Sesks jätkab liidrina

27.11.2025 08:53

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee