Autoralli MM-sarja uute, 2027. aasta reeglite põhisuunad on nüüd paigas ning tootjatel on selge arusaam, milliste autodega tulevikus tippsarjas võisteldakse.
Rahvusvaheline Autoliit (FIA) ja autotootjad leppisid kokku, et alates 2027. aastast peavad kõik MM-sarja masinad kasutama standardiseeritud toruraamiga šassiid. Uus raamstruktuur, mis on valmistatud terastorudest, on senisest odavam, kuid jäigem. Ülejäänud autode tehnilised näitajad järgivad suuresti praegu Rally2-klassis kasutatavaid mudeleid.
Võrreldes praeguste Rally1-autodega on uutel mudelitel vähem hobujõude ning ka aerodünaamika on tagasihoidlikum. Siiski saavad tootjad rohkem vabadust auto keretüüpide valikul – lisaks sedaanidele ja luukpäradele on lubatud ka crossover’id või spetsiaalselt ralliks loodud unikaalsed kered.
Uued autod on 20 mm kõrgemad kui praegused Rally1-masinad, kuid nende laius jääb samaks – 1875 mm. Minimaalne kaal on 1230 kg, mis vastab Rally2 klassi nõuetele.

Kulude kontrollimiseks on kehtestatud auto maksimaalseks hinnapiiriks 345 000 eurot (ilma maksudeta). Samuti piiratakse kallite materjalide, näiteks süsinikkiu, kasutamist senisest rangemalt.
Tehniliselt vastavad autod suures osas Rally2 standardile ning iga tootja või tiim, kes soovib osaleda MM-sarja põhiklassis, peab 12 kuu jooksul tootma vähemalt kümme homologeeritud autot.
Uuel perioodil on lubatud vaid 1,6-liitrised turbomootorid, mille võimsus on umbes 300 hobujõudu. Hübriid- ja elektriajameid võib kasutada ainult FIA eriloal.
Kõigi muudatuste taga on FIA soov meelitada sarjaga liituma uusi autotootjaid. Madalamad kulud ja suurem paindlikkus peaksid tegema tippklassi senisest atraktiivsemaks, nii suurtootjatele kui ka sõltumatutele tiimidele.
“Oluline on tuua tippu rohkem mitmekesisust ja paindlikkust, kuid samal ajal kehtestada kindlad raamid. Me peame looma aluse, mis oleks sobiv võimalikult paljudele tootjatele,” rõhutas FIA tehniline juht Xavier Mestelan-Pinon väljaandes Motorsport aktuell.
Reeglite lihtsustumine muudab MM-sarjaga liitumise atraktiivsemaks ka eratiimidele, sarnaselt M-Sporti eduloole. Samas paljud väiksemad võistkonnad pelgavad jätkuvalt osaleda ilma tehasetoetuseta.
Arvestades, et vaid vähesed – näiteks Toyota – suudavad täiesti uue ralliauto arendada ja toota vähem kui kahe aastaga, plaanib FIA lubada, et uued põhiklassi autod ja praegused Rally2-masinad võistlevad vähemalt esimesed aastad ühes ja samas klassis.