Praegused Rally1-hübriidautod on MM-sarjas osalenud alates 2022. aastast. Algselt loodeti, et hübriidinnovatsioon meelitab ligi uusi autotootjaid, kuid kahjuks pole see sedasi läinud ning WRC klassis osalevad endiselt vaid kolm meeskonda: Hyundai, Toyota ja M-Sport Ford.
Käesoleva aasta alguses arutas Rahvusvahelise Autoliidu FIA alluvuses tegutsev töögrupp võimalusi, kuidas sarja tuua rohkem konkurentsi ja uusi automarke. Töögrupp esitas oma ettepanekud reeglite muutmiseks juba järgmiseks aastaks. Üks olulisemaid ettepanekuid oli hübriidiüksuste eemaldamine Rally1-autodest.
Siiski ei võetud ettepanekut vastu ja pärast pikka kaalumist otsustas FIA, et praeguste autodega jätkatakse kuni 2026. aasta lõpuni. Eesmärk on, et 2027. aasta reeglid kinnitataks veel selle aasta jooksul, tagades, et meeskonnad – ka võimalikud uued autotootjad – omaksid piisavalt aega järgmise põlvkonna ralliautode arendamiseks MM-rallide tarbeks.
FIA spordi asepresident Robert Reid avaldas väljaandele Dirtfish, et hetke plaanide järgi antakse meeskondadele rohkem valikuvabadust ja eelkõige just jõuallika valiku suhtes. Ehk teisisõnu, kui varasemalt on FIA pannud paika, millist tüüpi jõuallikat tuleb kasutada, siis uute reeglite järgi saavad tiimid ise otsustada, kas kasutavad näiteks hübriidi, või ei.
“Autotööstus pole veel täpselt aru saanud, millises suunas liigutakse. usume, et parim valik oleks pakkuda midagi sellist, kus tootjad saavad tulla ja vabalt valida millist jõuallikat nad soovivad kasutusele võtta. Minu arvates oleks see väga positiivne,” vahendas Rallit.fi Robert Reidi sõnu.
“Usun, et meil on 2027. aastaks varuks huvitavaid asju.”
Reid tunnistas lisaks, et erinevalt varasemast, ei üritata järgmise kahe aasta jooksul uusi meeskondi MM-sarja meelitada. Nüüd on eesmärgiks seatud 2027. aasta.
“Kogu tähelepanu peab olema suunatud sellele, et saaksime 2027. aasta reeglid paika ja oleksime õigel teel tulevikule keskendudes.”
Kui Reidilt küsiti, et kas tagantjärele vaadates, oli Rally1-hübriidautode kasutuselevõtt viga, sest MM-sarja probleemid püsivad samad nagu enne praeguse põlvkonna ralliautode kasutuselevõttu, on tema sõnul sellele vastamine keeruline.
“Rally1-klass on minu arvates äärmiselt muljetavaldav. See on tehnoloogiliselt keerukas ja nõuab tootjatelt suurt pühendumist. Kuna tootjate arv ei ole suurenenud, võib öelda, et see ei pruugi olla toiminud nii nagu lootsime.”
“Sarja konkurentsivõime poolest on see olnud aga väga hea. Meil on kolm tootjat, kes võivad võita kolme erinevat stiili autoga. Selles mõttes on see olnud edukas ning see annab hea lähtealuse ja kindlustunde 2027. aasta reeglite edasiarendamiseks,” lisas Reid lõpetuseks.
Tänavuse WRC hooaja lõpuni on sõita veel kolm rallit, milledest esimene, Tšiili ralli saab alguse 26. septembril. Sellele järgneb Kesk-Euroopa ralli ja hooaja lõpetab 21. novembril algav Jaapani ralli.