Hyundai tehniline juht François-Xavier Demaison tunnistas DirtFishile, et meeskond uurib võimalust, et Soome rallil korduvalt saadud rehvipurunemised polnud põhjustatud üksnes Hankooki rehvidest, vaid probleem võib peituda ka meeskonna enda seadistustes või tehnilistes valikutes.
Laupäeval tabas kõiki kolme Hyundai sõitjat – Thierry Neuville’i, Adrien Fourmaux’d ja Ott Tänakut – rehvipurunemine, mis rikkus nende võimalused heidelda poodiumikohtade nimel. Neuville kukkus teiselt kohalt kuuendaks ja Fourmaux kolmandalt seitsmendaks pärast Västilä kiiruskatse teist läbimist. Tänaku jaoks, kes oli juba reedel raskustesse sattunud ja saanud viieminutilise ajakaristuse, järgnes samasugune probleem kohe järgmisel katsel.
Pühapäeval jäi Tänak otsustaval punktikatsel taas rehviprobleemi küüsi, mis sundis teda katkise rehviga finišisse veerema ning piirduma kümnenda kohaga ja ühe punktiga. Fourmaux katkestas.
Samas nautis Toyota täielikku edu – viis nende autot saavutasid ajaloolise 1.–5. koha lõpetuse, mida WRC-s on juhtunud vaid korra varem. Seevastu Hyundai on ka varem sel hooajal kogenud rohkem rehvipurunemisi kui konkurendid.
“Meil oli märksa rohkem purunemisi kui konkurentidel,” ütles Demaison Dirtfishile. “Mõned neist olid veljekahjustuste tõttu, mida ei saa panna rehvitootja süüks. Kuid teiste puhul pole me siiani suutnud põhjust tuvastada. Läheme testima, et aru saada, mida me valesti teeme.”
Tema sõnul võivad purunemiste taga olla mitmed tegurid – rehvirõhk, vedrustuse töökäitumine ja muud parameetrid, mis võivad rehvile koormust tekitada.
Neuville, kes oli selgelt pettunud, ütles katse lõpus, et see oli juba tema 13. või 14. rehvipurunemine sel hooajal uute Hankooki kontrollrehvidega. Demaison jäi siiski vaoshoituks ega süüdistanud otseselt rehvitootjat.
“Katsete lõpus antavad kommentaarid võivad olla emotsionaalsed. Meil on samad rehvid mis teistel, kuid palju rohkem purunemisi – seega peame aru saama, miks,” lisas Demaison.
Küsimusele, kas probleem suudetakse lahendada enne hooaja järgmist etappi, Paraguay rallit augusti lõpus, vastas Demaison: “Me läheme testima ja teeme kõik vajaliku, et leida selle, mis probleeme põhjustab.”
Varasematel aastatel oli just Toyota see, kelle autosid vaevasid sagedased rehvipurunemised või rehvide irdumine velgedelt – põhjuseks osutus osaliselt velgede konstruktsioon, mida Toyota suutis aja jooksul kohandada. Neuville aga kardab, et Hyundai ei suuda oma probleemi niipea lahendada.
“Pirelli rehvidega oli meil Toyotaga võrreldes eelis, sest meie autodel purunesid need harvem. Tänavu on rollid aga vahetunud ja meie probleemid on suuremad,” sõnas valitsev maailmameister. “On palju tegureid, mida peame uurima. Küsimus on ka selles, kas me üldse tohime või suudame midagi muuta. Uued veljed ei valmi üleöö.”
Hankooki WRC esindaja Steven Cho kinnitas, et tootja teeb Hyundaiga koostööd probleemi lahendamiseks, kuid rõhutas, et enne Paraguay rallit rehvide spetsifikatsioonis muudatusi ei tule.
“Uurime neid juhtumeid koos. Need on keerulised probleemid ja me keskendume praegu enda osale – kogume tagasisidet ja vaatame, mida saab parandada,” ütles Cho. “Midagi suurt enam muuta ei jõua, logistikaajagraafikud ei võimalda. Aga areng jätkub ja koostöö meeskondadega samuti.”