Rootsi rallilootus Oliver Solberg on astunud sammu lähemale rallimaailma tipule, liitudes Toyota programmi ja Soome meeskonna Printsportiga.
Veel eelmisel hooajal kihutas ta WRC2-klassis Škoda Rally2-autoga, kuid tänavu võistleb ta juba Toyota Rally2-mudeliga.
Selle muudatuse kõige olulisem aspekt on Solbergi jaoks see, et nüüd on tal otsene seos Toyota WRC-tiimiga. Täpselt samas olukorras oli eelmisel aastal soomlane Sami Pajari, kes sai lõpuks võimaluse debüteerida Rally1-autoga ning kindlustas endale koha Toyota põhitiimis.
Solberg alustas oma hooaega võimsalt, võites koduse Rootsi ralli. Ta on näidanud kiiret kohanemist uue autoga, mis tõstatab küsimuse – kas Toyota pakub talle võimaluse teha sammu kõrgemale ja istuda Rally1-auto rooli?
Toyota meeskonna juht Jari-Matti Latvala ei lükka seda võimalust kõrvale.
“See ei ole välistatud,” sõnas Latvala Rallit.fi-le. “Kõigepealt tahame näha, kuidas tema hooaeg kulgeb ja milliseid tulemusi ta näitab.”
Solbergil on Rally1-klassi kogemus varasemast olemas – 2022. aastal kuulus ta Hyundai tehasemeeskonda, kuid pärast seda hooaja lõppu kaotas oma koha ja jätkas WRC2-s.
“Ta on Rally1-autoga sõitnud, mis annab talle eelise. Tõsi, mitte meie autoga, kuid ta on olnud WRC-tipptasemel. Kui vaadata suuremat pilti, siis võib temas peituda potentsiaali,” arutles Latvala.
Üks loogiline võimalus Solbrgi Rally1-autosse istumiseks võiks olla Soome MM-ralli, kuna Toyota peakorter asub Jyväskyläs. Just seal tegi ka Pajari mullu oma debüüdi Rally1-klassis.
Latvala siiski ei kiirusta kinnitama, kas ja millal see võiks juhtuda.
“Vaatame hooaja käigus, kuidas tal läheb. Kui tulemused on head, siis võib see võimalus avaneda,” lisas ta.
Solberg jätkab oma WRC2-hooaega 20.–23. märtsil toimuval Kenia Safari rallil.