Aprillikuu 23. päeval lahkus 80-aastaselt siitilmast Eesti autoralli üks kunagisi kiireid Volgamehi Hillar Salumäe. Olles tulnud mitmel korral Eesti meistriks kümnendas, ehk Volgade klassis, esindanud Eestit NSVL meistrivõistlustel, jääb tema nimi ajalukku ka Tehumardi ralli võitjana, kirjutab autosport.ee.
Tähelepanu väärib, et 1975. aastal võitis Salumäe Saaremaal toimunud toona veel rahvaralli koos hilisema Eesti Vabariigi peaministri Tiit Vähiga, kelle kanda oli kaardilugeja roll. Autona oli kasutusel IZ-2715.
Oma esimesed tulemused sõitis Hillar Salumäe protokolli rahvarallidel. Sportralli poolel leiame esimese märgi tulemustes aastast 1975, kui novembri alguses Laulasmaal toimunud Side autorallil oli Salumäe stardis koos paidelase Enn Sarapiga. Sellest rallist edasi oligi autona olnud kasutusel kohmaks, kuid siiski elitaarne Volga GAZ-24. Side autorallil saavutati omas klassis 4. koht. Detsembris toimunud aasta jooksul teisel Tehumardi rallil lõpetasid mehed 8. kohaga, Volgade klassis saavutati II koht.
1976. aasta algas samuti hoogsalt, kui mai alguses Tallinna ümbruses toimunud Vana Toomase autorallil saavutati Volgade arvestuses I koht. Maikuu lõpus Kalevi autorallil oldi taas Volgade poodiumi kõrgemail astmel. Meeste kiiret hooaja algust oli tähele pandud ning Salumäe / Sarap kutsuti Eesti rallikoondisesse, esindamaks vabariiki NSVL meistrivõistlustel Võrus. Päevad pole vennad, ning Võrus pidid mehed oma ralliauto parkima raja kõrvale enne ruudulise lipu langemist.
Kui hooaeg 1977 ei toonud kaasa sportlikus mõttes tulemusi, siis juunikuus 1978 toimunud Eesti autoralli meistrivõistlustel Saaremaal said Salumäe / Sarap kaela kuldmedalid. Ajalukku tagasi vaadates oli see ainukene „Estonia“ nime kandnud meistrivõistluste autoralli Saaremaal.
Aastal 1979 toimusid Eesti meistrivõistlused juunikuises Võrus ning Salumäe/ Sarap olid taas poodiumil, seekord saadi kaela pronksmedalid. Septembrikuus osaleti Vilniuse autorallil, mis kuulus NSVL A2/1 meistrisarja ning ka sealt saadi autasuks 10. klassi pronksmedalid.
1980. aasta augustis toimus Rakvere rajoonis stardiga Sõmerul IV Automi Suurralli, kus kiiret sõitu tehes saavutasid Salumäe / Sarap Volgade arvestuses II koha. Eesti meistrivõistlused olid sellel aastal Valga meeste korraldada ning Estonia 80 nime kandval autorallil oldi Volgade klassis taaskord teistest kiireimad ning tasuks kuldmedalid. Ka NSVL meistrivõistlused peeti samal aastal Valgas, kui oktoobri keskel jagati medalikomplekte. Salumäe / Sarap paraku seekord jäid kaugele, omas klassis saavutati 18. koht.
1981 vahetas Hillar Salumäe kõrval kaardilugeja kohal Enn Sarapi välja Tiit Vähi. Maikuus Põlvas toimunud Automi Väikerallil saavutati kohe Volgadel I koht. Autoralli meistrivõistlused peeti sel aastal Estonia 81 nime all Viljandis ning Salumäe / Vähi astusid ralli tulemuste põhjal poodiumile, et saada kaela pronksmedalid.
1982. aasta Tehumardi autorallil saavutasid Salumäe / Vähi III koha. 1983 tulemuste poolel midagi suuremat ei toonud.
1984. aasta Paide autorallil olid Salumäe / Vähi stardis, tasuks Volgade klassi V koht. Sama aasta novembris toimunud Tehumardi autorallil oldi omas klassis taas V koha omanikud. Teadaolevalt jäi see võistlus mõlemale karjääri viimaseks.
Hillar Salumäel olid kasutada ainult prominentsed kaardilugejad. Kui Enn Sarap oli toona Paide Autobaasi direktor, siis Tiit Vähi juhtis Valga autobaasi direktorina ettevõtet.