Autoralli MM-sari on muutuste keerises. Kalle Rovanperä otsus 2025. aastal WRC-st lahkuda ja ringrajasõidule pühenduda tähendab, et tippkonkurentsist kaob vähemalt ajutiselt üks maailmameister. Kuid Rovanperä ei pruugi olla ainus – ka Ott Tänaku tulevik on lahtine.
DirtFishi rallitoimetus võttis ette küsimuse: mida peaks Tänak tegema 2026. aastal? Kas jätkata sõitjana? Võtta paus? Või hoopis haarama suurema rolli spordi arendamisel? Toimetuse kolm häält – Alasdair Lindsay, David Evans ja Luke Barry – pakkusid välja erinevad, ent huvitavad vaatenurgad.
Alasdair Lindsay: Aeg ehitada midagi suuremat
Lindsay usub, et Tänakul oleks võimalus teha midagi märksa suuremat kui lihtsalt jätkata Hyundai ridades. Ta leiab, et eestlasel on potentsiaali kujundada WRC tulevikku, kaasates sarja uusi autotootjaid.
„Otil on veel aastaid kõrgel tasemel sõitmiseks, kui ta seda soovib,” märgib Lindsay, kuid lisab, et Hyundai tulevikuplaanid pole selged. WRC 2027 auto arendust ei toimu ning meeskond võib keskenduda Rally2 klassile, kus nende auto on kruusateedel selgelt Toyota ja Škoda tasemest maas. „Hyundail pole ka regulatiivset paindlikkust, et parandada i20 N Rally2 kruusa-vedrustuse puudujääke.”
Selle asemel võiks Tänak otsida võimalusi tootjatega, kes kaaluvad WRC-sse sisenemist. Lindsay maalib isegi stsenaariumi, kus Tänak panustab uue meeskonna ehitamisse, kasutades selleks omaenda tiimi RedGrey – mis hetkel võistleb WRC2 sarjas GR Yarisega Georg Linnamäega.
„Kujutage ette: tootja kaalub WRC-ga liitumist, kuid vajab kogenud ja maailmatasemel sõitjat oma programmi juhtima. Ott, kes pakub end selleks rolliks – see oleks suur argument,” kirjutab Lindsay. „Kui ta astuks sõitmisest kõrvale üheks või paariks aastaks ja tooks sarja uue brändi, oleks see parem kui lihtsalt veel üks hooaeg Hyundais.”
David Evans: Ta peaks tegema täpselt seda, mida ise tahab
Evans läheneb Tänaku tulevikule palju isiklikumalt. Tema sõnul on ainuõige vastus see, et Tänak peaks järgmisel hooajal tegema täpselt seda, mida ta ise õigeks peab.
„Kui ta tahab sõita, jäägu Hyundaisse ja tehku seda. Kui ta soovib perega aega veeta, peaks ta kindlasti selleks aja võtma,” kirjutab Evans. Tema sõnul on viimased aastad Tänakult palju nõudnud – vaimselt ja füüsiliselt.
„Viimased kuus aastat on olnud kurnavad. Kuna teda ei tunta just kõige kannatlikuma inimesena, on see taluvus tugevalt proovile pandud,” märgib Evans.
Evans meenutab ka 2013. aastat, kui Tänak jäi sarjast eemale. „Mis juhtus? Ta tuli tagasi tugevamana, motiveeritumalt ja hakkas WRC-s võitma. Lõpuks tuli ka tiitel.”
Ehkki Evans möönab, et Tänaku eemalolek poleks MM-sarjale kasulik – „kaotada kaks maailmameistrit korraga oleks sarja jaoks väga raske” – rõhutab ta, et peamine on see, mis töötab Tänaku enda jaoks. Samas jääb õhku küsimus: „On Tänak selline mees, kes vaatab jaanuaris Monte Carlo rallit televiisorist? Ma pole kindel. Ta on võitleja.”
Luke Barry: Toyota pole realistlik valik
Luke Barry toob esile ühe konkreetse võimaluse, mida paljud fännid võivad lootusrikkalt näha – liitumine Toyotaga. Tema hinnangul on see aga ebatõenäoline.
„Täiuslikus maailmas oleks Tänak ilmselt väga tahtnud 2026. aastal Toyotaga sõita. Aga olgem ausad, kes ei tahaks?” küsib Barry. Kuid ta viitab intervjuule Tänakuga, mis tehti vahetult pärast Rovanperä teadaannet. Seal ütles Tänak selgelt, et ei näe Toyotas kohta endale.
„Kui vaadata suurt pilti ja Toyota koosseisu, pole neil vajadust mujale vaadata,” tsiteerib Barry Tänakut. „On üsna selge, kuidas koosseis kujuneb. Neil on kõik väga hästi kaetud ja ma ei näe, et neil oleks sellel teemal arutelusid.”
Selle valguses jääb Barry sõnul üle vaid kaks varianti: jätkata Hyundais või teha paus. Milline valik Tänakule sobib, jääb tema enda otsustada.
Mida siis Tänak tegema peaks?
DirtFishi ajakirjanike hinnangud peegeldavad erinevaid, kuid läbimõeldud vaatenurki. Kas Tänak peaks võtma suurema rolli ala arendamisel ja aitama uue meeskonna rajamisel? Või peaks ta kuulama oma sisetunnet ja tegema otsuse, mis lähtuks isiklikust tasakaalust? Üks on kindel – igal juhul mõjutab tema otsus oluliselt kogu MM-sarja tulevikku.
Tänak ise pole veel oma plaane avaldanud. Kuni ta seda teeb, jäävad kõik võimalused lauale – alates jätkamisest kuni täiesti uue tee valimiseni.
















