Mäletatavasti mõned nädalad tagasi toimunud Sardiinia MM-rallil prooviti esimest korda lühendatud “sprindi” formaati, kus tavapärase enam kui 300 kilomeetri asemel läbisid ekipaažid 48 tunniga 16 kiiruskatset ja 266,12 katsekilomeetrit.
Kui traditsiooniliselt sõidetakse etapi testikatse neljapäeval, siis Sardiinias läbiti see reede hommikul ning päeva teises pooles olid kavas juba ralli esimesed kiiruskatsed.
Mitmed sõitjad tunnistasid, et neile meeldib selline formaat, kuna see annab kõigile ühe vaba päeva juurde, kuid kaheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Ogier ei olnud sugugi rahul selle uue formaadiga kaasneva päevaste hoolduspauside puudumisega.
“Mul on väga kahju, et laupäeval polnud hoolduspausi [sõitjad läbisid kaheksa kiiruskatset (149 km) ilma hoolduspausita]. See läks maksma paari auto katkestamise. Siin hoolduspargis istus 70 inimest niisama ja ei saanud midagi teha. [Kogu ralli jooksul oli ette nähtud vaid kaks 45-minutilist hoolduspausi päeva lõpus] Sellel spordialal on endiselt palju probleeme,“ rääkis Sébastien Ogier.
Ogier, kes on varem kritiseerinud ka uut punktisüsteemi, tegi ettepaneku, et “Superpühapäeval” võiks punkte jagada ainult viiele parimale ning lisapunkte peaks andma kolmele parimale Power Stage’i läbijale. Ta lisas, et see võiks olla efektiivne lahendus.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Lisaks soovitas Ogier loobuda laupäevastest tingimuslikest MM-punktidest, sest see on tekitanud segadust: “Laupäevaste punktide arvestamisest võiks loobuda, sest see eksitab kõiki, kuigi tegu on vaid tingimuslike punktidega. See on lihtsalt väga rumal,” rääkis Ogier Rallit.fi-le.
Enne hiljutisi muudatusi oli punktisüsteem arusaadavam: punkte jagati alles peale ralli lõppu, kus võitja sai 25 punkti, teine koht 18 punkti jne, millele lisandusid Power Stage’ilt saadud lisapunktid viiele kiireimale.
Avalda arvamust post