Gregoire Munster seisab silmitsi tõsise väljakutsega oma karjääris. Autoralli MM-sarjas M-Sport Fordi ridades võistlev belglane on jäänud ilma peamisest rahastajast ning peab nüüd otsima uusi võimalusi, et tipptasemel jätkata – tulevik on lahtine ja kaalul kogu edasine suund..
Munster, kes on alates 2023. aastast osalenud MM-sarja kõrgeimas klassis Ford Puma Rally1 autoga, on saanud suurimat rahalist tuge Belgias elavalt Kreeka ärimehelt Jourdan Serderidiselt. Nüüdseks on see tugi aga lõppenud.
„Jourdan on mind juba piisavalt toetanud,” tõdes Munster intervjuus Belgia väljaandele Autotrends, lisades, et ei suuda enam meeskonda märkimisväärset eelarvet kaasa tuua, kirjutab RallyJournal.com
Rallisõitja ei varja, et seis on keeruline. Kui küsiti, kui suur on tõenäosus, et ta stardib jaanuari lõpus Monte Carlo rallil, vastas ta: „Ausalt öeldes ei tea ma midagi. See võib olla nii null kui ka sada protsenti.”
Praegu peab Munster aktiivselt läbirääkimisi paljude meeskondadega. Kõne all on nii Rally1 kui ka Rally2 klassi võimalused, sealhulgas M-Sport, Hyundai, Toyota ja mitmed teised. Erilist huvi võib pakkuda koht Toyota WRC2 projektis, kust lahkub Oliver Solberg – too liitub järgmisel aastal juba Toyota tehase WRC-tiimiga.
Lisaks võib Munsteri silmapiiril olla ka Skoda või Stellantis, kes naaseb 2026. aastal rallimaailma legendaarse Lancia nimelise Rally2-autoga.
Sõitja tunnistab, et pikaajalisi plaane on hetkel keeruline teha: „Isegi tootjad ei tea veel, mis neid ees ootab – välja arvatud Toyota. WRC27 reeglid on paigas, aga kõik muu on veel lahtine.”
Munsteri enda suur siht ongi just hooaeg 2027, kui MM-sarja tippklassile tehakse tehniline restart. Seni loodab ta jätkata tipptasemel, võimalusel ka M-Sportiga, kus ta saaks osaleda igal rallil ning väärtuslikku kogemust koguda.
Huvitaval kombel võib Munster olla ka üks nendest, kes võiks täita Hyundai tippmeeskonnas tühjaks jääva koha. Ott Tänak teatas Jaapanis, et võtab MM-sarjast pausi, jättes Hyundaisse vaba positsiooni.
Kuigi Munsteri nimi pole veel meedias võimalike asendajate seas esile kerkinud, ei välista ta ise midagi: „Hyundail pole lihtne valik. Arvan, et nad otsivad kahte tugevat sõitjat, mitte kolme – see ei toiminud varem testimise mõttes.”
Lähinädalad toovad selgust. Munster loodab, et tema tulevik saab peagi paika. Seni jääb tal üle loota, et mõni uks ikka avaneb.
















